Avatar billede sverreq Praktikant
26. marts 2011 - 18:28 Der er 6 kommentarer

Undgå installationskode

Jeg er ved at hjælpe mine svigerforældre med at opdatere og installere programmer i windows 7.

Den beder om en kode, når jeg vil installere. Men vi kender ikke koden/har glemt den. De kan godt logge på med hver deres profil, men det virker som om, det er en slags administrator-kode, man skal indtaste i forbindelse med installationer. Hvordan kommer jeg uden om det? Kan det resettes et sted - eller kan man slå den sikkerhedsfunktion fra et sted?
Avatar billede KHHP Juniormester
26. marts 2011 - 18:59 #1
Hvis der kun er deres to brugere på maskinen, kan der godt være noget galt. Er en eller begge brugere administratorer?
Hvis de ikke har password på deres brugere, skal du bare trykke Enter når den spørger om kode og intet skrive i adgangskodefeltet.
Avatar billede lzs Nybegynder
26. marts 2011 - 19:11 #2
Gå ind i

kontrolpanel -> brugerkonti -> rediger indstillingerne for kontrol af brugerkonti

Og sæt den til aldrig at give besked og se om det kan hjælpe.
Ellers kan det som KHHP er inde på være fordi de ikke er administratorer.
Avatar billede sverreq Praktikant
14. maj 2011 - 17:22 #3
takker - bliver pointene udbetalt automatisk, eller skal jeg gøre noget (mere) aktivt for det?
Avatar billede lzs Nybegynder
14. maj 2011 - 19:23 #4
Du beder de(n) der har givet dig et svar, du kunne bruge til løsningen på dit problem, om at lægge et svar og derefter giver du pointene.
Herudover skal du ikke selv bruge "svar" men i stedet "kommentar" da "svar" er beregnet til løsninger :)
Medmindre der selvfølgelig ikke er nogle svar der har hjulpet dig, så tager du bare selv pointene.
Avatar billede sverreq Praktikant
05. maj 2013 - 21:27 #5
tak
Avatar billede sverreq Praktikant
10. marts 2015 - 10:20 #6
tak - jeg kan simpelthen ikke finde ud af at give pointene (til andre end mig selv...?!?)