Avatar billede kennethjohnsen Nybegynder
29. marts 2011 - 11:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Binding af domænenavn med æ, ø, og å

Jeg er ved at opsætte en DotNetNuke, der skal køre på et domæne med æ, ø og å i navnet.

Dette har jeg tidligere fået til at virke ved, at lave binding i IIS på domænenavnet (f.eks. "æ.dk"), og så bruge punycode når jeg laver mit portal alias i DotNetNuke.

Nu fungere det imidlertid ikke, så jeg har lavet en simpel test.

1) Jeg har skrevet "æ.dk" ind i min host-fil, så jeg kan teste uden at registrere et domæne.
2) I IIS har jeg lavet en ny website, med en binding på "æ.dk". Jeg har smidt en simpel default.htm i mappen.
3) Jeg har gjort det samme med "ae.dk".

Går jeg ind på "ae.dk" i min browser, kommer jeg fint ind på siden, men går jeg på "æ.dk" timer den bare ud.

Jeg er ret overbevist om, at jeg havde det til at køre på min gamle maskine (de er begge Windows 7 Enterprise med den IIS der er indbygget).

Er der noget opsætning i IIS jeg har overset? Det ser jo ud som om binding'en ikke virker.
Avatar billede MSI-AOC Nybegynder
15. december 2011 - 01:44 #1
Din browser vil altid omskrive til punycode når den laver DNS opslaget og sender requested, så IIS bindingen skal svare på hostheaderen: xn--6ca.dk

hosts fil:

127.0.0.1 xn--6ca.dk

IIS binding:

127.0.0.1:80:xn--6ca.dk

Håber det hjælper :)
Avatar billede jokkejensen Novice
15. december 2011 - 07:43 #2
Ja brug en IDN converter, http://mct.verisign-grs.com/ og map den adresse i din IIS under bindings.

/J