Avatar billede sjass Juniormester
30. marts 2011 - 13:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

multiboot USB - med menu

multiboot USB , med menu
hej ,

nu har jeg søgt som en gal ,efer en prg. som kan lave en multiboot usb pen , det er IKKE noget problem at lave sådan en

multiboot, hvis man blot KUN vil have et styre system på :-(

jeg ville jo gerne have den både kunne installere win XP  / win 7 / vista  / og have norton Antivirus på  ,

men efter at have bruge en lille mdr. på hvordan det kunne lade sig gøre hvis der skulle være flere styre systemer på multibooten

har jeg nu valgt at spørge herinde  i håb om at få svar på om det overhovedet kan lade sig gøre  / hvordan så ??

Vh.
Mikkel
Avatar billede claes57 Ekspert
30. marts 2011 - 15:37 #1
jeg vil tro, at hvis du starter med at lægge windows ind (i rækkefølge - ældste først), så kan du lave den med en linux bootmanager som fx grub
http://en.wikipedia.org/wiki/GNU_GRUB
Avatar billede sjass Juniormester
31. marts 2011 - 08:56 #2
Hej Claes57

tak for svar , men det er prøvet :-( men uden held , da der i

går ged i den , idet vista , windows7 bruger samme bootmrg og bootmappe , så vil de ligge og overskrive hinanden,

tror jeg skal have fat i et program ( som nok desværre ikke findens )  hvor man ligger ISO filer ind og den så kan finde ud af at aktivere ISO filerne  - hvilket vil sige den er ligeglad med hvor mange styre-systemer der ligger på USB nøglen

Findes der et program hvor man ""bare"" ligger sine ISO filer?

Vh.
Mikkel
Avatar billede claes57 Ekspert
31. marts 2011 - 10:25 #3
se på
http://www.magiciso.com/tutorials/miso-createmultibootcd.htm
det koster 30$ - men ser meget ud til, at du kan lave 3 iso-filer, og så køre/boote på den valgte.
Avatar billede sjass Juniormester
18. marts 2014 - 13:35 #4
tak for svar tråden lukkes