Avatar billede trigger1978 Nybegynder
10. april 2011 - 11:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PC stopper meget brat ?

Hej Eksperten

Jeg oplever et underligt problem, som jeg håber at en eller flere kan pege mig i retning af en løsning af.

Jeg hara for nyligt installerede et nyt grafikkort i min maskine, og efterfølgende har det hele bare kørt som det skulle.
Men igår, oplevede at jeg at da jeg prøvede at starte maskinen, så begyndte blæserne i kabinettet at køre som det eneste tilsynladende. Der var ikke noget lys i "power - led" eller harddisk - led"
Jeg trykkede på reset-knappen og maskinen startede op som den skulle gøre.
Efter den episode, så er det sket flere gange, men nu er den desværre også begyndt at gøre det midt i en windows session.
Jeg kan sidde midt i en gang 7 kabale, eller spille Crysis 2 på max, og pludselig så stopper den alt! Skærme slukker, dioder og harddisk aktivitet med undtagelse af kabinet kølerne.

Min teori går lidt på at det måske er strømforsyningen der er ved at være færdig.
Men hvis nogen har et andet synspunkt, så vil jeg meget gerne høre det :)

Mine specifikationer:

Intel 2 Extreme QX6850 3,0 Ghz
X-Fi XtremeGamer Fatal1ty
Raptor 150GB 10000Rpm
XFX Radeon HD 6970 - 2 Gb
2 x Caviar 2 TB
2 x Samsung 22'' 226BW, 2ms
8 GB Corsair Ram 800Mhz
Windows 7 -  64 Bit
10. april 2011 - 12:34 #1
... du er inde på noget af det rigtigt *S* ...

www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/rens_taern.htm ???
Avatar billede trigger1978 Nybegynder
10. april 2011 - 13:39 #2
Hehe.. tak for henvisningen :)

Den havde jeg dog
allerede haft i tankerne, og også gjort nogt ved.

hele tårnet er blevet rengjort eftyer bedste evne med støbsuger med påsat børste. + det er blevet blæst igennem med trykluft :)

så umiddelbart vil jeg vurdere at den del skulle være iorden :)
Avatar billede sergei_ Juniormester
11. april 2011 - 14:53 #3
Kan det være din strømforsyning er for lille til dit nye grafikkort? Eller din køling ikke kan følge med?

Du kan lave en enkelt test og prøve at sætte det gamle grafikkort tilbage, bare for at se om det har noget med det at gøre.

Jeg har selv prøvet at have en fejl på en af ram-klodserne, hvor det samme skete. Jeg fandt først ud af det dag jeg genbrugte ram i en kammerats computer.
Avatar billede trigger1978 Nybegynder
12. april 2011 - 09:52 #4
Hej Sergei_

tak for dit svar, men har selv fundet ud af det.
Det var min strømforsyning der var defekt. Den udsender for mange volt på de 3 spændingsgrupper.
ca. +40 - 50% så det er derfor at den ikke rigtig kan lide det :)

men tak for svaret :)
Avatar billede trigger1978 Nybegynder
12. april 2011 - 09:53 #5
Lukket :)