Avatar billede lfischer Nybegynder
11. april 2011 - 08:47 Der er 11 kommentarer

Send knap

Hej
Jeg kunne godt tænke mig at få lavet en send knap i Word og Exel det skal fungere på den måde at der er en tabel og under den er der en knap når man trykke på den bliver den sendt automatisk som en fil, til en eller flere email adresser, jeg har prøvet fler forskellige ting men kan ikke få noget af det til at virke,så jeg er nød til at have det fra bunden af.

MVH Lars
Avatar billede claes57 Ekspert
11. april 2011 - 08:52 #1
hvilken word/excel-version har du?
og skal den sendes til en fast gruppe, eller skal der hentes fra noget?
Avatar billede lfischer Nybegynder
11. april 2011 - 09:03 #2
2007/2010 vertionerne
Den ene model skal sendes til gruppe på 3 eller med 3 email, jeg fortrækker at sende til flere uden at gøre det til grupper.
Avatar billede lfischer Nybegynder
11. april 2011 - 09:06 #3
Det er meningen at der er et færdigt dokument hvor der intastes nogle tal og en kort tekst på bestemte steder når man har gjort det skal man trykke på en send knap og den vil blive sendt til nogle email adresser
Avatar billede claes57 Ekspert
11. april 2011 - 09:13 #4
Er der andet i det dokument? Det er jo lettere bare at sende det hele, end at skulle klippe noget ud.
Avatar billede lfischer Nybegynder
11. april 2011 - 09:19 #5
Hele dokumentet skal bare sendes
Avatar billede claes57 Ekspert
11. april 2011 - 13:57 #6
du kan lave en makro, men det er nok overkill...
Klik på Office-knappen, vælg 'send' og 'email som vedhæftet (pdf/doc) fil'
Jeg ville nok bruge pdf-formatet hvis det ikke skal efterredigeres.
Så starter mail-programmet, og man kan vælge modtagere. Hvis der er flere modtagere, så brug BCC feltet til dem alle - så kan den ene ikke se, at andre også har fået mail.

Du kan godt lave en makro, som du så fx placerer ved siden af office-knappen, og den kan så bare klikke på knap og vælge send/email som pdf.
Avatar billede lfischer Nybegynder
11. april 2011 - 14:10 #7
den mulighed har jeg også tænkt på men, det er også for svært.
Problemet er jeg har en kollega der ikke kan finde ud af det så skal jeg ind og kontrolere, også når jeg holder fri.

Jeg har forsøgt mig med makroer men, kunne ikke få det til at virke når jeg startede op som jeg forventede.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. april 2011 - 15:19 #8
ok - i 'Vis' båndet finder du makro - vælg Indspil makro, og giv den et navn (fx SendPDFDok), tildel den en knap, så den placeres ved siden af Officeknappen.
Klik på Office-knappen, Send, email som vedhæftet pdf-fil
Tilbage på Vis/Makro - stop indspilning.

Så har du en knap der sender dok som pdf (man skal selv vælge modtagere).
Højreklik på knappen, og vælg 'Tilpas værktøjslinjen...'
Markér din makro i højre kolonne, og klik på redigér (under kolonnen) og find en passende ikon (der er fx en åben kuvert).

Så er den klar til brug fremover - filen normal.dotm kan så kopieres til andre maskiner. (det skal være .dotm, da den indeholder en makro)
I Win7 ligger filen i
C:\Users\[brugernavn]\AppData\Roaming\Microsoft\Skabeloner
Avatar billede lfischer Nybegynder
26. april 2011 - 06:21 #9
ok det virker, men så skal der vælges adresser som det skal sendes til, og her plejer det at gå galt.
men det jeg havde tænkt det var i selve dokumentet en når man trykker på den vil den gøre 3 mail adresser og en vedhæftet fil klar til lige at trykke på send.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. april 2011 - 09:00 #10
jeg har set på .SendMail - men det er jf dens hjælpetekst kun til exchange-serveren. .Email viser kun en dokument-oplysning
Så der ser ikke ud til at være den mulighed (jeg mener dog at have lavet det i vb (access) i version 2000)
Hvis jeg finder den gamle makro, så tester jeg lige, om dens kode kan køres i kompabilitets-mode.
Avatar billede lfischer Nybegynder
26. april 2011 - 16:45 #11
lyder super