Avatar billede nono3 Juniormester
12. april 2011 - 09:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Excel formaterer automatisk alle nye ark med 'dato format'

Jeg har et excel ark, der af en eller anden mystisk årsag formaterer alle celler som dato når der oprettes nye ark!??!

Er der nogen der kan give et hint til, hvordan det ændres, så filen igen bruger 'standard' som formateringsmetode?
Avatar billede djsimonsen Juniormester
12. april 2011 - 09:58 #1
Ved ikke om svaret er under excel indstillingerne.
Klik på knappen Microsoft Office, og klik derefter på Excel-indstillinger. (knap nederste højre hjørne)
Avatar billede nono3 Juniormester
12. april 2011 - 10:47 #2
Jeg har søget og kan ikke lige se hvor det kan ændres.
Avatar billede djsimonsen Juniormester
12. april 2011 - 11:57 #3
Prøv flg. Ved ikke om det hjælper.

Kør Microsoft Office Diagnosticering fra Excel

Klik på Microsoft Office-knappen
Klik på knappen Excel-indstillinger for at få dialogboksen Excel-indstillinger
Klik på Ressourcer knappen i venstre hånd rude
Klik på Diagnosticer knappen i højre rude
Klik på Fortsæt
Klik på Kør diagnosticering

Kør Microsoft Office Diagnosticering fra menuen Start
Klik på Start-knappen
Klik på Alle programmer
Klik på Microsoft Office-mappen
Klik på Microsoft Office-værktøjer
Klik på Microsoft Office Diagnosticering
Klik på Fortsæt
Klik på Kør diagnosticering
Avatar billede nono3 Juniormester
12. april 2011 - 12:34 #4
Jeg har fulgt ovenstående anvisninger og det virker desværre ikke.

Problemet relaterer sig kun et ét regneark.
Avatar billede djsimonsen Juniormester
12. april 2011 - 13:08 #5
Hvis det kune er i ét regneark i en projektmappe, eller måske alle regneark i en projektmappe, men andre projektmapper er OK, så er problemet sandsynligvis en korrupt projektmappe.

Var dette en, du har oprettet, eller er det en, der var sendt til dig. Hvis det blev sendt til dig, er det muligt, at det har noget kode indlejret i det. Højreklik på navnet på fanen af de berørte regnearket. Vælg Vis-koden og se på det store Visual Basic vindue for at se, om nogen kode er til stede.
Under projektmappen navn på venstre side under VBAProject (<MyWorkbook's name>. xls). Dobbeltklik på hvert regneark navn, og dobbeltklik på ThisWorkbook, så gør det samme for alle.
Avatar billede nono3 Juniormester
12. april 2011 - 13:48 #6
Det er et ark jeg selv har oprettet, der er dog andre brugere der har haft adgang til at ændre det.

Der er ingen kode i det store Visual vindue eller nogen af undervinduerne.
Men efter at ha kørt processen i gennem, så virker det nu, så nye ark oprettes med standard formatering.