Avatar billede spil2vind Nybegynder
13. april 2011 - 14:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af MySQL ODBC driver

Jeg vil gerne vide hvorledes man får Delphi's ADOConnection og ADOQuery til at køre på alle de computere som ikke har installeret en MySQL ODBC driver, er der en nem måde at gøre dette, eller skal brugerne selv igang med installation af en FREE MySQL driver?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2011 - 03:51 #1
ODBC kraever en ODBC driver.

Hvis licensen tillader det kan du inkludere ODBC driveren i din installer.
Avatar billede spil2vind Nybegynder
15. april 2011 - 10:10 #2
Nu har jeg ikke nogen MSI installer til mit program, så er der mulighed for at tilføje den til driver listen i windows?

Altså hvordan gør I dette?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. april 2011 - 17:09 #3
Download og installer driver manuelt??
Avatar billede spil2vind Nybegynder
15. april 2011 - 17:12 #4
Arve, jeg kører med mit program på min egen maskine, det handler om hvorledes det nemmest/smartest installeres på kundernes computer, det er her jeg søger hjælp :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
15. april 2011 - 17:34 #5
Jeg kender ikke andre muligheder end
* embed i installer
* separat manuel installation
Avatar billede ibhe Novice
20. april 2011 - 03:30 #6
Hej spil2vind,
Arne_v sagde det hele i hans første svar. ODBC kræver en ODBC driver på maskinen med programmet. Desværre er det noget roderi at benytte denne driver, specielt ved installation. jeg gjorde det selv på et tidspunkt, med det resultat at mine installatører kun kunne få skidtet til at køre en gang imellem og resten af gangene havde jeg dem i telefonen.

Jeg skiftede så over til ZEOS (kan downloades gratis) og omprogrammerede min løsning - Det er ret nemt da ZEOS har de samme komponenter som ADO. Det tog mig et par timer med et meget indviklet program.

Min anbefaling til dig er derfor at hente Zeos og så se om den ikke løser dit problem (den kræver ingen ODBC driver, og er i øvrigt en lille smule hurtigere)
mvh totaldata
Avatar billede spil2vind Nybegynder
05. maj 2011 - 20:45 #7
Hej Ibne, kræver det ikke installation af software på mysql database serveren?

Ellers lyder det helt perfekt
Avatar billede arne_v Ekspert
06. maj 2011 - 02:18 #8
Naeppe - den er formentligt linket direkte med MySQL lib.
Avatar billede ibhe Novice
06. maj 2011 - 02:54 #9
Jeg har sgu' lidt problemer med denne side, men jeg prøver igen igen

Zeoslib kræver ingen sw på hverken mysqlserver eller klienten. Jeg bruger ikke andet i dag

Du kan læse mere her http://sourceforge.net/projects/zeoslib/