Avatar billede serverservice Praktikant
16. april 2011 - 12:02 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

2008 server i min bare r.. - Vista kernen please forduft fra min hverdag ! xcopy Scripts problem

Hej jeg har opdaget at 2008 server (vista kerne , super krævende og langsomt OS) kræver brugerlogin for at køre scripts .

Når man vælger at schedule sit script skal man lige huske at fortælle MS at det også skal køre selvom brugeren ikke er logget på. Det kører bare ikke alligevel . Kan det passe man skal opsætte sin admin bruger til schedulen for at det virker eller kan MS bare ikke få 2008 server til at fungere ordentligt ?

Jeg fatter simpelthen ikke MS - hvorfor skal man tilføje at en schedule skal køre når man ikke er logget på . det er nok det dummeste jeg længe har set fra MS ?

2011 server sbs -. Jeg kan se at der er kommet sbs 2011 og den får ros . har man stadig kun 2 terminal klienter til sbs eller er det blevet muligt at tilkøbe flere TS cals i 2011?
og hvis Ikke så er jeg vel nødt til at vente til den kommer som 2011 standard ...

Må sige at efter at have brugt meget tid op 2008 server - at den kan køre rimeligt med en 2,4 quad core xeon og er ca. ligeså tung som Vista , og bygger på samme kerne . Der er nogle få forbedringer og en masse forværringer bl. schedules

Jeg vil lige fortælle at jeg er rimelig rutineret i windows server - inden der kommer en Karl smart med en spydig bemærkning om mine evner.
Avatar billede -mundi- Nybegynder
16. april 2011 - 12:54 #1
Kører selv 2008 server på en intel atom 530, og den kører lynhurtigt og klippestabilt. Så du må have gjort noget forkert hvis du ikke kan få den til at virke ordenligt.
Avatar billede serverservice Praktikant
16. april 2011 - 15:01 #2
Jo den virker ordentligt og stabilt , men det var lige netop den kommentar jeg gerne ville være fri for. Der er ikke logfejl eller noget , men det bare win2008.

Kan det passe at scheduled task skal sættes op med admin konto for at køre automatisk - eller hvorfor stopper de scripts når jeg logger ud når det er sat til at køre uafhængigt af brugerlogin ?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
16. april 2011 - 16:09 #3
du er ikke rutineret i 2008, det ligger fast

Du skal selvfølige køre dit script som admin, hvis det kræver admin rettigheder, det er jo logisk.

Hvis ikke det kræver admin rettigheder, skal det have logon as a batchjob,for at køre under  schedulen

Så det er jo nok derfor at der kom en spydig karl smart bemærkning.

Og at du ikke fatter MS er de sikkert, med rette, ligeglad med
Avatar billede serverservice Praktikant
17. april 2011 - 00:38 #4
Johan.hex - Du forstår jo ikke hvad jeg skriver og ved ikke ret meget om windows server med den konklusion .

scriptet er jo bare et program der kører scheduled og kræver ikke admin rettighed . Det skal bare køre som rutine og problemet har intet med rettighed at gøre .

Jeg har desuden anmeldt din nedladende kommentar . Og så stoppper vi her . Syns godt nok at det her forum er blevet for meget pc support på lavt niveau og folk der sidder med en studie pc med 2008 server installeret og gør sig til IT konsulent.
Avatar billede serverservice Praktikant
17. april 2011 - 00:38 #5
lukker
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
17. april 2011 - 22:28 #6
nedladende ?????
det er dig der skriver karl smart og spydig, inden nogen overhovedet har svaret
og skriver at du helst vil være fri for mundi´s svar.
Men det er anmeldt
Avatar billede -mundi- Nybegynder
18. april 2011 - 00:35 #7
Hvis du vil have en masse rygklapperi, om at du vel nok er en sej super l337 tekniker, fordi du laver et langt rant om en vista kerne, så er du kommet det forkerte sted hen.
Selvfølgelig kan man købe flere cals, det er jo lissom det der er hele pointen med det ?

Hvis du vil have svar på noget konkret så lad være med at lave en lang smøre som i virkeligheden bare beviser at du ikke har styr på hvad du snakker om.

Du er velkommen til at anmelde min kommentar også.
Avatar billede serverservice Praktikant
19. april 2011 - 19:04 #8
Nej jeg troede bare I vidste lidt om 2008 server når nu I svarer , men jeg har fundet ud af at der er en fejl i 2008 . Og når den er rettet kører det som det skal . Det virker nemlig ikke hvis man bruger lokal stien til sin batfil og det er en kendt fejl i 2008.

Jeg skulle nok bare have googlet første gang fremfor at spilde min tid herinde ... Må erkende at supporten i server herinde er ved at være meget tynd - sikkert fordi så mange af de dygtige har forladt "sandkassen"
Avatar billede vistodk Nybegynder
29. april 2011 - 18:55 #9
Du beder selv om det støj du får retur, nå du på forhånd påstår det er en fejl i windows 2008, men i virkeligheden er dig der ikke har særlig meget styr på MS Server.

I værste tilfælde er det også dårlig reklame for dit firma.

Grunden til så få af "de dygtige" gidder svare dig, er vel den efterfølgende mudderkastning.

Indne du begynder at give andre skylden for din situation, så burde du lige bruge 5 minutter på at tænke om du måske ikke selv har skabt den.
Avatar billede serverservice Praktikant
29. april 2011 - 19:29 #10
Vistodk tror du skal lære at stave til gider inden du starter en diskussion og kan slet ikke hvorfor du blander dig i den her debat . Du ved intet om mine kompetencer. God weekend ...
Avatar billede vistodk Nybegynder
29. april 2011 - 19:58 #11
Fint nok hvis det bedste comeback du har, er nogle slåfejl skrevet en fredag eftermiddag.

Faktisk ved jeg en del, for jeg har flere gange hjulpet dig da du var på Amino (har enda sendt dig trafik)

Men det er så sket for sidste gang :)
Avatar billede serverservice Praktikant
29. april 2011 - 21:01 #12
Tak Vistodk - jeg blev bare lidt irriteret over at høre på nogle mindre erfarne som påstår at 2008 server er fejlfri - og uden at sætte sig ind i mit problem , så konkluderer at jeg har gjort noget forkert.
Det sker faktisk oftere at vi opdager at en løsning på en problem er komplet ulogisk . Så det er forbløffende at I andre tror problem løsning er så enkelt at man bare giver teknikeren skylden... da det IT vi laver kan være meget komplekst.
Der er så 225.000 forskellige input på google om problemer med batfiler via scheduled task http://www.google.dk/#sclient=psy&hl=da&source=hp&q=2008+server+scheduled+task+run+batfile&aq=f&aqi=&aql=&oq=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=1e9813bb5d7f6f21
Og at du ikke kan adskille hjælp på amino med det her tyder meget på din egen barnlighed - og den må du selv slås med.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
14. juli 2011 - 23:06 #13
ja de er sikkert helt vildt komplekse de løsninger du laver