Avatar billede Sanne Praktikant
26. april 2011 - 11:16 Der er 2 kommentarer

Fra tv-harddisk eller arkiv til DVD

Hej
Jeg har en yousee-tvboks fra Samsung, som jeg gerne vil have til at spille sammen med min LG DR7500 DVD-optager. Jeg har forsøgt mig med at overspille optagelser fra Samsung-harddisken til DVD-optageren, men jeg kan ikke få det til at fungere. Burde det ikke være muligt at overspille optagelser fra harddisken til en DVD? Hvilke kabler skal forbindes for at overspille?

Og et andet spørgsmål. Når man nu kan se tv-programmer fra DR's arkiv via yousee-tvboksen, kan man så også optage tv-programmer fra arkivet på harddisken?
Avatar billede Ialocin Novice
26. april 2011 - 12:33 #1
Hej aabbcc

Jeg har selv en tv boks fra EnergiMidt (WAOO) samt en Sony Harddiskoptager/DVD afspiller/brænder.

Tv boksen er i mit tilfælde bundet sammen Sony optageren/afspilleren via et scart kabel fra tv boksens AV udgang, hvilket gør at jeg kan optage det tv boksen viser, inklusiv de programmer jeg ser via WAOO´s portal (eksempelvis: Dr´s arkivudsendelser)

En mulighed kunne evt. være at benytte et HDMI kabel frem for et scartkabel, hvis stikkene er tilrådighed ??

Jeg har derudover også et analog antennekabel ud af min tv boks, som går direkte i mit TV, hvilket gør, at jeg kan se en anden kanel, end den jeg optager.

Med venlig h ilsen, Nicolai
Avatar billede kleutzner Praktikant
23. august 2023 - 13:23 #2
jeg har en tv boks fra TDC med harddisk. Denne harddisk indeholder mange uvurderlige optagelser for mig. men da Yousee nu er kommet med et nyt system kan denne tv boks ikke anvendes uden videre. Jeg kan dog sagtens tilslutte den som en hver DVD afspiller. Den går i gang med at åbne lissom den altid har gjort men kan så ikke komme videre da den vil på nettet. Det kan den ikke mere da der nu er et nyt system hos Yousee. Der er tusinder der som jeg nu har mistet deres optagelser og tænker at der må være en måde.at ændre den på således at man omprogammerer den til at springe nettet over og starter som en hver anden dvd el. CD afspiller. YouseeFirmaet  "løser" arrogant problemet med: smid den væk. Jeg må have den til at køre koste hvad det vil