Avatar billede Bay Smidt Novice
03. maj 2011 - 19:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilken PCI(e) port skal jeg vælge til dette udvidelseskort?

Hej,
Jeg er nu den heldige ejer af et udvidelseskort til dual SATA 6Gb/s
(RocketHybrid 1220)
I brugsvildledningen! er der oplyst følgende brugbare slot:
PCI-Expresse 2.0 eller 1.0 (x1, x4, x8 eller x16)(kompatibel med PCI-Expresse 1.0)

Jeg er kommet frem til følgende, at det må være bedst med et hurtig slot for at få den bedste ydelse af dette kort.

- Men er meget i tvivl om hvilken jeg slot kan bruge på mit bundkort:
ASUS P5N72-T Premium.
Jeg har følgende slots på dette bundkort:
2 x PCIe (2.0) x16 (som begge  bliver brugt til SLi grafikkort)
1 x PCIe x16 (ledigt)
2 x PCIe 1.0 (PCIEX 1.1) 1. stk. bliver brugt til lydkort andet ledigt
2 x PCI 2.2 ledige

Hvilken kan jeg bruge og hvilken vil være bedst?
Avatar billede Blueeyez Mester
03. maj 2011 - 20:24 #1
Altså der står den kan med x16 og du bruger ikke den pci port så det ville jeg da vælge ;) Får os en i morgen dog fra Deltaco har dog kun x1 og 1 x4 men du skal huske du får ikke den udnyttet 100% medmindre harddiskene i din pc alle er 6 Gb/s det ville undre mig en del hvis man gjorde, men det os blot min teori får først mit i morgen så først der tester jeg sådan noget^^ Har dog ingen harddiske med 6 Gb/s
Avatar billede ksoren Nybegynder
03. maj 2011 - 22:11 #2
At bruge en større port vil ikke gøre kortet hurtigere end det er (x1).

x1 på pcie 2.x er hurtigere end x1 på pcie 1.x
Avatar billede Bay Smidt Novice
03. maj 2011 - 22:39 #3
Mange tak for kommentarene, men savner stadigvæk et præcis og mere uddybende svar. Hvilken af disse kan jeg bruge og hvilken vil være bedst?

2 x PCIe (2.0) x16 (som begge  bliver brugt til SLi grafikkort)
1 x PCIe x16 (ledigt)
2 x PCIe 1.0 (PCIEX 1.1) 1. stk. bliver brugt til lydkort andet ledigt
2 x PCI 2.2 ledige

- Jag har harddiske/SSD som understøtter 6Gb/s... ;-)
Avatar billede ksoren Nybegynder
03. maj 2011 - 23:15 #4
2 x PCI 2.2 ledige
Avatar billede ksoren Nybegynder
03. maj 2011 - 23:16 #5
næ, det er vist almindelige pci-porte :)

1 x PCIe x16 (ledigt) - er det version 1.x?
Avatar billede ksoren Nybegynder
03. maj 2011 - 23:18 #6
For hvert x, så fordobles båndbredden i 2.x i forhold til 1.x.

Er begge porte 1.x, så gør det ingen forskel om du benytter x16 og x1 - da kortet kun et x1.
Avatar billede Bay Smidt Novice
04. maj 2011 - 06:36 #7
Hej,

Er kommet frem til at mit sidste 1 x PCIe x16 (ledigt) - er version 2.0 og det denne jeg bruger.
Eventuel kan denne også bruges PCIe 1.0 (PCIEX 1.1)men med nedsat ydelse på udvidelseskortet.

"ksoren" hvis du opretter et svar, vil du få point ;-)

Mange tak for hjælpen :-)
Avatar billede Bay Smidt Novice
04. maj 2011 - 20:36 #8
Takker for hjælpen