Avatar billede mum Juniormester
05. maj 2011 - 09:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Strømforbindelser til motherboard

Jeg er ved at sætte min nye computer sammen og blev lidt i tvivl på et enkelt punkt.
På motherboardet er der en 8 pin 12 vol connector. Fra strømforsyningen har jeg to 4 pin stik påtrykt cpu 1 og 2. Skal jeg bare bruge det ene stik eller skal begge sættes i ved siden af hinanden?
Avatar billede Blandy Praktikant
05. maj 2011 - 09:49 #1
Du kan selv vælge om du vil bruge en 4 pin eller 2. Bruger personligt 2 x 4pin i min for at give max spænding. Men du kan også nøjes med 1.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
05. maj 2011 - 10:29 #2
Som udgangspunkt kan du selv vælge, hvis du bare skal køre normalt med din PC er 1 stk. nok, men hvis du f.eks skal overclocke kan 2 stk. være nødvendigt da det kræver lidt ekstra "juice", især hvis du skal overclocke med f.eks LN2.
Avatar billede mum Juniormester
05. maj 2011 - 10:41 #3
Ok. Tak skal I have. Jeg har ikke lige tænkt mig at overclocke lige foreløbigt, men jeg smækker begge i. Så er jeg da dækket ind.