Avatar billede nono3 Juniormester
06. maj 2011 - 13:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med søg og erstat makro

Jeg har fundet følgende løsning på et søg og erstatproblem jeg har med et regneark. (http://www.eksperten.dk/spm/843641)
Jeg har samme problem som beskrevet i denne tråd, men jeg kan ikke få nakroen til at virke.

Hvis jeg skal ha erstattet flere tekststrenge har jeg lavet følgende kode:
Sub Søg_Erstat()
    Dim WS As Worksheet, Søg As String, Erstat As String
    Søg = InputBox(" Find hvad", "SØG")
        Erstat = InputBox(" Erstat med", "ERSTAT")
    For Each WS In ActiveWorkbook.Sheets
    WS.Select
      Cells.Select
        Selection.Replace What:=Søg, Replacement:=Erstat, LookAt:=xlPart, _
                          SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _
                          ReplaceFormat:=False
    Next

    Dim WS As Worksheet, Søg As String, Erstat As String
    Søg = InputBox(" Find hvad", "SØG")
        Erstat = InputBox(" Erstat med", "ERSTAT")
    For Each WS In ActiveWorkbook.Sheets
    WS.Select
      Cells.Select
        Selection.Replace What:=Søg, Replacement:=Erstat, LookAt:=xlPart, _
                          SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _

End Sub

--> Denne løsning fejler ved "Dim WS As Worksheet"

Hvis jeg alene laver en erstatning, så kommer der bare en komando-boks op?
Sub Søg_Erstat()
    Dim WS As Worksheet, Søg As String, Erstat As String
    Søg = InputBox(" Find hvad", "SØG")
        Erstat = InputBox(" Erstat med", "ERSTAT")
    For Each WS In ActiveWorkbook.Sheets
    WS.Select
      Cells.Select
        Selection.Replace What:=Søg, Replacement:=Erstat, LookAt:=xlPart, _
                          SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _
                          ReplaceFormat:=False
    Next

End Sub
Avatar billede NCG Novice
07. maj 2011 - 10:33 #1
Du må ikke have 2 x "DIM WS..." - det kan ikke lade sig gøre.
Avatar billede nono3 Juniormester
10. maj 2011 - 11:00 #2
Er det muligt at lave en samlet makro, der søger og erstatter flere tekststrenge?
Avatar billede nono3 Juniormester
26. oktober 2014 - 22:54 #3
Lukkes