Avatar billede jnoval Nybegynder
06. maj 2011 - 22:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

vælge et map drive som installation folder

Jeg ænsker at installere en application på et share p:\
Det er under windows XP muligt uden problemer, men under windows 7 er det ikke muligt at vælge p:\
ER der en policy eller andet som jeg kan ændre for at få det til at virke.
Applicationen kan derefter startes fra andre pc'er som hare samme share på p:\. Apåplicationen kærver ikke nogle filer localt. Jeg har gjort dette i mange år med windows xp.
Hvis jeg bruger samme cd i en XP pc så virker det.
Avatar billede Spotgun Seniormester
06. maj 2011 - 22:43 #1
Hvis installationen ikke kræver nogle filer lokalt på en pc, var det vel oplagt at forsøge at installere programmet på C-drevet, og bagefter kopiere mappen over på dit share, og se om programmet kan køres derfra.
Avatar billede jnoval Nybegynder
07. maj 2011 - 02:29 #2
Ja men det virker ikke da installationen sætter en masse stier i scripts. Disse stier vil så være forkerte. F.eks. c:\... og skal være p:\...
Avatar billede jnoval Nybegynder
07. maj 2011 - 02:30 #3
Ja men det virker ikke da installationen sætter en masse stier i scripts. Disse stier vil så være forkerte. F.eks. c:\... og skal være p:\...
Avatar billede jnoval Nybegynder
20. juni 2011 - 07:23 #4
Det må være en indstilling. På en anden windows 7 havde jeg ingen problemer med det.
Avatar billede jnoval Nybegynder
22. juli 2011 - 19:31 #5
Man skal slå UAC fra. Det er det samme i windows 2008 server
Avatar billede jnoval Nybegynder
22. juli 2011 - 19:33 #6
Desværre var der ingen her som kunne hjælpe. Så jeg fandt til sidst  selv løsningen v.h.a. et tips fra en kollega. Men tak tiol dem så forsøgte at hjælpe