Avatar billede benjamin92 Novice
06. maj 2011 - 23:34 Der er 6 kommentarer

Musik skratter ved nogle af mine cder (dog ikke alle?)

Hej.

Jeg har et problem med min pc, som er ved at tage livet af mig.

Jeg har omkring 50 cd'er, og de er alle lagt over i itunes. Problemmet med er ikke alle de 50 cd'er men kun 7-8 stykker af dem.
Når jeg afspiller én af de cd'er, som ikke er iorden, så skratter sangen - ligesom at høre på en gammel radio der har en dårlig forbindelse.

Jeg kan slå fast hvad der IKKE er galt:

- højtalerne virker fint.
- cd'erne er også iorden, da jeg kan afspille dem uden problemmer på min 2. computer og på cd-afspillere osv.

Jeg har en ide om det kan være noget med computeren der er indstillet fejl på en eller anden måde (men aner ikke om det er det.)

Der er ikke kun i itunes de skratter men også i windows media player - osv. (dog kun på min "main" computer)

Vil være taknemlig for noget feedback :)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. maj 2011 - 08:15 #1
Hej Benjamin.
På min xp maskine kan man justere niveauet for Wave uafhængigt af selve lydstyrken for højttalerne. Jeg tror nemlig de omtalte cd'ere er overstyret i lyden i forhold til de andre.
På de nyere styresystemer kan du også justere niveauet. Jeg mener at man skal ind i indstillinger for lyd og indstille det individuelt for hver ting der afspilles fra. Der er noget med at man skal klikke på balance knappen, og så kommer man ind i en boks hvor grund indstillingen kan dæmpes.
Alternativt kan man bruge et program som Audacity til at ændre på lydstyrken. Men om det virker med Itunes det ved jeg ikke da det sikkert ligger i det format Itunes bruger.
Med hensyn til lydniveau var det her jeg læste det:
http://www.overclock.net/windows/498592-windows-7-too-loud.html
Avatar billede benjamin92 Novice
07. maj 2011 - 19:02 #2
tak for svar "220661"

Jeg har desværre ikke rigtig kunne få det til at virke som du skriver, da jeg ikke kan finde noget med det. :-s

Prøv at se den her, hvor jeg forsøger at vise hvad jeg mener: http://www.youtube.com/watch?v=RFHPH4911Ys&feature=channel_video_title
Avatar billede 220661 Ekspert
07. maj 2011 - 19:12 #3
Hvis du afspiller de samme cd'ere over et anlæg, spiller de så højere end dem du ikke har problemer med?
Forstået på den made at du spiller med en given lydstyrke med begge cd'ere?
Avatar billede benjamin92 Novice
07. maj 2011 - 19:38 #4
Jeg synes ikke der er den store forskel?
Avatar billede benjamin92 Novice
07. maj 2011 - 20:44 #5
Avatar billede benjamin92 Novice
09. maj 2011 - 21:35 #6
Har haft søgt hjælp hos asus support og de skriver tilbage: "Thank you for your e-mail. There can be some problems with your ODD. (optical disk driver) Please try to reinstall your ODD from device manager and rebooting the machine.

Also make sure that the discs are clean and don't have any scratches on them."

Men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gøre det?

nogle der kan hjælpe? :)