Avatar billede S-Larsen Nybegynder
15. maj 2011 - 21:17 Der er 3 kommentarer

netværk problem

Hej eksperter...

Jeg har fået et problem med min Windows XP pro
- Jeg har netop lavet en ny ren installation, og har installeret
alle opdateringer inkl. service pack 3.

Men netværket "indgående" virker ikke!
Jeg kan gå på nettet, jeg kan tilslutte mine Windows 7 maskiners delte drev. Computeren fremgår heller ikke i routeres log :(

Problemet er:
Jeg kan ikke sende "ping" via CMD til Windows XP maskinen.
Jeg kan ikke logge på / finde maskinen på lokalnetværket.

Har gjort:
Deaktiveret Firewall
De sidder på samme router, og på samme lokalt netværk.

NB:
Jeg har brugt Nlite til at få fjernet en del ting som jeg ikke bruger, MEN netværket virkede før alle opdateringer.

Nogle forslag til hvorfor det ikke virker nu :S?
Avatar billede nife Nybegynder
15. maj 2011 - 22:18 #1
Kan du ikke sende PING (og få svar) fra din XP-PC, hvis den altså sender PING til sig selv?
(når du sender PING til din computers eget netværksnavn...)

Hvad er computerens netværksnavn?

Hvilken IP-adresse har din XP-computer fået?
(IPCONFIG fra commandoprompt...)

Kan du sende (og få svar) hvis du sender PING til din egen IP-adresse (og ikke bare til netværksnavnet)

Jeg er ikke sikker på hvad nLite kan og ikke kan fjerne...
Plejer selv at bruge Windows til at fjerne komponenter fra Windows...

Hvis du har tilpasset en installations-CD med nLite - og lavet andre ændringer end bare lige at tilføje SP3 og måske nogle drivere - så tror jeg du er kommet til at fjerne noget du ikke skulle have fjernet...

c",)
Avatar billede S-Larsen Nybegynder
16. maj 2011 - 16:46 #2
Fra Windows XP kan  jeg:

Bruge ping på Windows XP, og få svar
Bruge ping og få svar fra Windows 7 maskinerne
Bruge internet
Bruge VNC til at få adgang til Windows 7 maskinen

Fra Windows 7 kan jeg:
Ikke pinge Windows XP
Ikke få adgang til VNC på XP
Ikke søge eller oprette forbindelse til netværksnavnet på XP

Det virkede før opdateringerne.
Men har også mistænkt at der er gået noget galt under opdatering til SP3, eftersom SP2 havde været en tur gennem Nlite.

Så det kan godt ske, at det bliver en format C: og så forfra igen.! :::: Windows kan desværre ikke fjerne alle komponenter,
maskinen har ikke ret meget hukommelse/cpu kraft og skal bruges
til at se tv på, så ville gerne have haft fjernet en del af alt det skrald som Microsoft sender med :P
Avatar billede nife Nybegynder
17. maj 2011 - 06:16 #3
Har aldring prøvet denne selv, men det kan være at den kan hjælpe dig med at skulle starte helt forfra...:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q299357

Go' arbejdslyst  c",)