Avatar billede dosto Praktikant
16. maj 2011 - 16:03 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Driver navigator

Hej.
Nogen der kender denne?
http://www.realtek-driver.com/index.php
Prøvede at finde en opdatering til mit Realtek netkort og har da også fundet den, men enhedshåndtering vil ikke installere den. Bliver ved med at sige, at den bedste driver er installeret selvom den jeg har fundet, er nyere (fra e-machines hjemmeside). Så stødte jeg på denne navigater, som fandt 37 ting i pc, der skulle opdateres. Ved ikke om jeg tør trykke på ok knappen ;)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
16. maj 2011 - 16:21 #1
Jeg ville ikke stole på sådan et program, husk på at det er en reklame som de har betalt for, og du kommer sikkert til at skulle betale for at kunne opdatere.

Desuden er den side der ikke den officielle Realtek side, så jeg ville nok være lidt forsigtig med hvad der ligger på den.
Avatar billede dosto Praktikant
16. maj 2011 - 16:59 #2
Nej. Problemet er bare, at pc ikke vil installere driveren fra http://www.emachines.dk/em/customercare.do?ctx1w.att21k=2&LanguageISOCtxParam=da&sp=page11l&CountryISOCtxParam=DK&ctx1l.c2att1=5&rcond3l.attN2B2F2EEF=3594&rcond4l.attN2B2F2EEF=3895&CRC=707258863
Så vidt jeg kan se, er den nyere end den i pc. I enhedshåndteringen står der: Dato: 22-05-2009 og nr: 7.3.522.2009
Avatar billede dosto Praktikant
16. maj 2011 - 17:01 #4
Nå, det link vil den altså ikke tillade.
ET serien
ET1840
Avatar billede dosto Praktikant
16. maj 2011 - 17:04 #5
Skal ned og fodre de sultne hanner af. Kikker ind igen senere i aften
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
16. maj 2011 - 17:40 #6
Har du prøvet at installere ved hjælp af medfølgende setup.exe (eller lignende) i stedet for at bruge enhedshåndtering?

Kunne jo være de har ændret på andet end selve driveren
Avatar billede dosto Praktikant
16. maj 2011 - 22:54 #7
Den hentede fil består af 2 undermapper (32 og 64. Jeg har win 7 home premium 64 bit) med hver 4 filer. De hedder netrtx64 (Åbner sikkerhedskatalog), netrtx64 ( Åbner i notesblok og indeholder blandt mange sprog, dette på dansk:
; Danish
[Strings.0406]
Realtek                  = "Realtek"

AutoDetect              = "Automatisk forhandling"
SpeedDuplex              = "Hastighed og duplex"
10Mb-Half-Duplex        = "10 Mbps halv duplex"
10Mb-Full-Duplex        = "10 Mbps fuld duplex"
100Mb-Half-Duplex        = "100 Mbps halv duplex"
100Mb-Full-Duplex        = "100 Mbps fuld duplex"
1000Mb-Full-Duplex      = "1.0 Gbps fuld duplex"
NetworkAddress          = "Netværksadresse"
IPChksumOffv4            = "Aflastning af IPv4 kontrolsum"
TCPChksumOffv4          = "Aflastning af TCP kontrolsum (IPv4)"
UDPChksumOffv4          = "Aflastning af UDP kontrolsum (IPv4)"
TCPChksumOffv6          = "Aflastning af TCP kontrolsum (IPv6)"
UDPChksumOffv6          = "Aflastning af UDP kontrolsum (IPv6)"
Enabled                  = "Aktiveret"
Disabled                = "Deaktiveret"
TxEnabled                = "Tx aktiveret"
RxEnabled                = "Rx aktiveret"
RxTxEnabled              = "Rx og Tx aktiveret"
LSOv4                    = "Aflastning af stor forsendelse (IPv4)"
LSOv2v4                  = "Aflastning af stor forsendelse v2 (IPv4)"
LSOv2v6                  = "Aflastning af stor forsendelse v2 (IPv6)"
FlowControl              = "Flow-kontrol"
PriorityVLAN            = "Prioritet og VLAN"
PriorityVLANDisabled    = "Prioritet og VLAN deaktiveret"
PriorityVLANEnabled      = "Prioritet og VLAN aktiveret"
InterruptModeration      = "Interruptindstilling"
ReceiveBuffers          = "Modtagelsesbuffer"
TransmitBuffers          = "Afsendelsesbuffere"
AutoDisableGigabit      = "Automatisk deaktivering af gigabit (StrømStyring)"
AutoLinkDownPhyOff      = "Automatisk deaktivering af PHY (StrømStyring)"
BatteryRe-Link          = "Genetabler forbindelse, batteri"
AcBatteryRe-Link        = "Genetabler forbindelse, batteri eller AC"
Battery                  = "Aktiveret, batteri"
AcBattery                = "Aktiveret, batteri eller AC"
JumboFrame              = "Jumboramme"
2KBMTU                  = "2KB MTU"
3KBMTU                  = "3KB MTU"
4KBMTU                  = "4KB MTU"
5KBMTU                  = "5KB MTU"
6KBMTU                  = "6KB MTU"
7KBMTU                  = "7KB MTU"
8KBMTU                  = "8KB MTU"
9KBMTU                  = "9KB MTU"
S5WakeOnLan              = "Nedluk Wake-On-Lan"
AutoLinkDownPcieMacOff  = "Automatisk deaktivering af PCIe (StrømStyring)"
RSS                      = "Skalering, modtagelsesside"
AutoCrossoverDet        = "Detektering af automatisk crossover"
PriorityEnabled          = "Prioritet aktiveret"
VLANEnabled              = "VLAN aktiveret"
10MbFirst                = "10 Mbps først"
100MbFirst              = "100 Mbps først"
WolShutdownLinkSpeed    = "WOL & Shutdown Link Speed"
NotSpeedDown            = "Not Speed Down"
WolCap                  = "Wake-On-Lan Capabilities"
None                    = "None"
PatternMatch            = "Pattern Match"
MagicPacket              = "Magic Packet"
PatternAndMagic          = "Pattern Match & Magic Packet"
GreenEthernet            = "Grøn Ethernet"
WakeOnPtn                = "Wake on pattern match"
WakeOnMagPkt            = "Wake on Magic Packet"

RTL8169.DeviceDesc      = "Realtek PCI GBE Family Controller"
R8169C7k.DeviceDesc      = "Realtek PCI GBE Family Controller"
RTL8168.DeviceDesc      = "Realtek PCIe GBE Family Controller"
RTL8136.DeviceDesc      = "Realtek PCIe FE Family Controller"
RTL8136HP.DeviceDesc    = "Realtek PCIe FE Family Controller"
RTL8168C.DeviceDesc      = "Realtek PCIe GBE Family Controller"
RTL8168D.DeviceDesc      = "Realtek PCIe GBE Family Controller"
RTL8168DP.DeviceDesc    = "Realtek PCIe GBE Family Controller"
RTL8102.DeviceDesc      = "Realtek PCIe FE Family Controller"
RTL8401.DeviceDesc      = "Realtek PCIe FE Family Controller"
RTL8104.DeviceDesc      = "Realtek PCIe FE Family Controller"
RTL8112.DeviceDesc      = "Realtek PCIe GBE Family Controller"
RTL8112L.DeviceDesc      = "Realtek PCIe GBE Family Controller"
RTL8131.DeviceDesc      = "Realtek PCIe FE Family Controller"

rtl8167.Service.DispName = "Realtek 8167 NT Driver"

DiskDescription     = "Realtek Driver Disk 1"),(SLUT)

rt64win7.sys ( Åbner CFF Explore VII - (rt64win7.sys)) og RtNicprop64.dll. (Åbner CFF Explore VII - (RtNicprop64.DLL))
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
16. maj 2011 - 23:53 #8
Prøv at højreklik på

netrtx64

og se om du ikke kan vælge installer
Avatar billede dosto Praktikant
17. maj 2011 - 16:01 #9
Så står der: Den valgte INF-fil understøtter ikke denne instalationsmetode
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
18. maj 2011 - 15:27 #10
Lyder mærkeligt der ikke følger en EXE fil med, som du kan installere med.

Men jeg vil sige:

Har du ikke problemer i dag, så vil jeg ikke mene du skal opdatere. Altså fungere alt som det skal, kan du ligeså godt lade være.
Tjek README filen og se om der virkelig er noget du har brug for - hvis der ikke er kan du jo lade det være.
Avatar billede dosto Praktikant
18. maj 2011 - 15:55 #11
Ja, tror jeg også jeg gør. Problemet er, at vi har fiber fra Verdo (Energi Randers) og køre gennem trådløs router. Men vi bliver hele tide smidt af på det trådløse (somme tider flere gange om dagen), derfor ville jeg prøve med opdateringen. Vi har prøvet med Netgear og Jensen (sidstnævnte smidder også den stationære af). Nu har vi Linksys (den Verdo sælger) på prøve og 7-9-13, den har efter 24 timer, ikke smidt os af endnu
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
18. maj 2011 - 16:49 #12
Vi havde problemer med vores trådløse router der konstant skulle genstartes fordi den smed os af. Så købte vi en Linksys WRT610N og har siden ikke haft problemer.

Så lad os da satse på at det var bare det der var problemet.
Avatar billede dosto Praktikant
18. maj 2011 - 16:57 #13
Lyder godt. Der er ikke noget værere end en 15 årig der mister forbindelsen til nettet ;-) Tak for det, lægger du lige et svar?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
18. maj 2011 - 17:11 #14
Jeg lægger et svar her :)

Bliver problemet ved, og du vil forsøge med netkortet igen, så læg en kommentar her, så følger jeg op selvom spørgsmålet er lukket :)
Avatar billede dosto Praktikant
18. maj 2011 - 17:11 #15
Ok, tak
Avatar billede dosto Praktikant
18. juni 2011 - 13:17 #16
Lige en opfølgning. Vi fik lov at låne den Linksys E1000 som Verdo sælger, i 8 dage og da den ikke smed os af en eneste gang, købte vi den. Det har nu kørt perfekt i 4 uger. Troede de ville tage overpris, men den kostede kun 550 kr.
Avatar billede Emma87 Nybegynder
08. juli 2011 - 01:14 #17
Jeg synes programmet virkede ret godt men ærgeligt det skal koste de programmer. det hjælper dog også med info fra deres hjemmeside, hvis man ikek ved hvordan det skal bruges

engelsk http://www.drivernavigator.com/
dansk http://www.drivernavigator.dk/

man kan også gratis opdatere driver med siden http://www.driverguide.com/

håber det hjalp :):):)