Avatar billede sammen Nybegynder
19. maj 2011 - 20:06 Der er 18 kommentarer

Sammenkobling af TV og Bærbar med HDMI-kabel

Jeg kunne godt tænke mig, at kunne koble mit tv og min bærbar sammen, så jeg kunne se det jeg har på min bærbar, på mit tv.

Jeg har prøvet at koble de to ting sammen med kablet, men der sker overhovedet ingenting.

Hvordan gør jeg?

Jeg har en Medion Akoya p6624 med windows 7 64-bit.
Kablet virker og stikket i tv'et virker også, da jeg normalt bruger det til min xbox.
Avatar billede Blueeyez Mester
19. maj 2011 - 20:12 #1
Du skal ind i skærm indstilligner på din bærbar og indstille så den ved at skærm 2 (HDMI udgangen) skal være aktiv (:
Avatar billede sammen Nybegynder
19. maj 2011 - 20:17 #2
Okay.. Og hvor finder jeg så det?
19. maj 2011 - 20:19 #3
Prøv lige denne fidus -> (Kun for WIN7)

[WindowsTasten]  [P]
Avatar billede sammen Nybegynder
19. maj 2011 - 20:20 #4
Og hvilken en af dem, skal jeg så vælge?
19. maj 2011 - 20:33 #5
... det kan du da let 'gætte' dig til ? Nok ikke den første -> [Kun computeren] *S*
Prøv dig frem der...
Avatar billede sammen Nybegynder
19. maj 2011 - 20:35 #6
Det virker ikke..
Der står bare "intet signal" på tv'et.
Avatar billede Blueeyez Mester
19. maj 2011 - 20:42 #7
Fordi du skal ind i skærmindstillinger på pcen og aktivere skærmen;)
19. maj 2011 - 20:47 #8
... og måske ændre opløsningen til noget LAVERER, som din "TV"skærm kan finde ud af...
Avatar billede sammen Nybegynder
19. maj 2011 - 20:48 #9
Blueeyez: Du er nød til at være med specifik med, hvor jeg skal aktivere den under "skærmindstillinger"? for jeg kan ikke finde noget.. Skriv trin for trin tak :)
Avatar billede Blueeyez Mester
19. maj 2011 - 20:53 #10
Her er det vindue du skal ind i:  http://static.skattertech.com/media/2009/09/windows-7-dual-monitors-settings.jpg

Der er 2 skærme og begge skal være aktive... mener du skal højreklikke på den der ikke er og så kan du vælge at sætte den til, kan ikke rigtigt guide da jeg sidder ved en xp pro lige nu og sjældent  bruger 7 og rigtigt lang tid siden med hdmi
Avatar billede sammen Nybegynder
19. maj 2011 - 21:09 #11
Jeg er kun en skærm i dette rum. Og jeg kan ikke få flere frem.
Avatar billede Blueeyez Mester
19. maj 2011 - 21:11 #12
Det kan være at HDMI porten er deaktiveret manuelt på pcen, det er oftes der problemet er så evt prøv Fxx knapperne + FN/CTRL el ALT knappen.. der kan være et mindre billed på nogle af Fxx knappen..
Avatar billede sammen Nybegynder
19. maj 2011 - 21:21 #13
Der er ingen små billeder.. Kan du eventuelt en anden måde, at finde stedet hvor man kan aktivere den?
19. maj 2011 - 21:27 #14
Tanke: Har du selv instaleret styresystemet/Driversoftwaren ?
Avatar billede Blueeyez Mester
19. maj 2011 - 21:29 #15
Hvis du har en manuel der fulgte med så kan du med stor sansyndlighed læse det der, ellers har jeg søgt men uden held..
Avatar billede sammen Nybegynder
19. maj 2011 - 21:31 #16
Ja, eller det vil sige at der var win7 32-bit på den, da jeg fik købte den. Der var så win7 64-bit med på en cd, og den installerede jeg så.. Men jeg kan ikke finde nogle driver til HDMI, på driver cd'en.
Avatar billede Blueeyez Mester
19. maj 2011 - 21:33 #17
HDMI burde følge med i graffikkort driveren
Avatar billede sammen Nybegynder
23. maj 2011 - 17:21 #18
Nogle som har andre forslag?