Avatar billede webage Nybegynder
23. maj 2011 - 10:07 Der er 10 kommentarer

Forslag til fjernstyring af kundes computer

Hej derude

Vi sidder og skal bruge en løsning i vores virksomhed til at fjernstyre kunders computer - f.eks. når vi skal hjælpe dem med at sætte email op.

Vi har kig på:
- GoToMeeting
- TeamViewer

Det vigtigste ved løsningen er, at det skal være så nemt for kunden som overhovedet muligt. Vi ser helst at det fungerer sådan, at vi sender kunden et link som de klikker på, og så spiller det derfra - altså ingen installation nødvendig.

Kan i anbefale noget? Har i erfaringer med de to jeg nævner her?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. maj 2011 - 10:10 #1
Må nok sige TeamViewer hvis det blot skal være simpelt..
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. maj 2011 - 10:11 #2
I mit gamle arbejde brugte vi GotoAssist.
Det er nok det dyreste software man kan anskaffe, men det siges de har flere datacentre, hvor kommunikationen afvikles via. Og går et center ned, flyttes ens session blot til en anden og kunden og du mærker intet.
Teamviewer (er mit gæt) er nok en billigere løsning, men jeg har aldrig haft problemer med den og har anvendt den privat, både som admin og som "kunde"
Avatar billede foodear Praktikant
23. maj 2011 - 10:11 #3
Hej
Jeg bruger TeamViewer i blandet miljø til formålet, det er nemt og så virker det bare
Avatar billede webage Nybegynder
23. maj 2011 - 10:18 #4
Tak for svarene

Kan man med teamviewer sende kunden et link som sessionen kan aktiveres igennem? Uden at det kræver at man installerer noget først?
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2011 - 10:29 #5
Det kan du godt, prikken flyttes til Start i boksen der fremkommer efter Doawnload at Programmet, men Programmet er kun kun Free for private.
Avatar billede neoman Novice
23. maj 2011 - 10:57 #6
Jeg har brugt og stadig bruger gotoAsssist. Det er meget meget nemt for kunden, og har to andre fordele:

1. DU kan købe brug af programmet i 24 timer ad gangen (for ca 10 pund)
2. Viewer-delen kan køre fra forskellige maskiner for de samme penge, det kan man ikke med TeamViewer, mig bekendt.

Du kan bruge gotoassist gratis i en måned.
Avatar billede inglenook Praktikant
23. maj 2011 - 14:57 #7
bruger selv GoToMeeting en del og er vaeldig tilfreds. Er ikke helt klar over prisen men kig paa www.gotomeeting.com
Avatar billede helt83 Nybegynder
23. maj 2011 - 15:52 #8
I kan også overveje showmypc, www.showmypc.com

mvh
helt83
Avatar billede pstidsen Novice
23. maj 2011 - 18:58 #9
Helt klart TM!! Du sender kunden dette link (til kundemodul): http://www.teamviewer.com/download/TeamViewerQS_da.exe og siger de skal trykke "Kør". Efter et halv minut (afhængig af kundens internethastighed) popper et program op og kunden fortæller sit ID og kodeord til dig og det kører!
Avatar billede pstidsen Novice
25. oktober 2011 - 19:33 #10