Avatar billede JONAS87728 Nybegynder
27. maj 2011 - 18:38 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

filmens kvalitet og bitrate

Hej
Jeg har læst om at det er bitrate der afgør kvaliteten af film.
Hvor meget skal bitrate være hvis det er en god qvalitet?
f.eks
http://freshmovies.biz/movie/398286
Bitrate =989
Er det god kvalitet?
Avatar billede milter Ekspert
27. maj 2011 - 19:15 #1
Det kommer an på, hvad du sammenligner det med.

Der findes mange forskellige måder at komprimere video på, og for hver enkelt vil en højere bit rate normalt betyde bedre kvalitet. I dit tilfælde betyder det altså bare, at 989 vil være bedre end f.eks. 780.

I dit link er beskrivelsen ikke særligt klar. Hvis de virkeligt mener "989 bits pr. sekund", vil jeg kalde det dårlig kvalitet. VideoCD har en bit rate på omkring 1 Mbit/s, og det er godt 1000 gange mere end 989 bits.

http://en.wikipedia.org/wiki/Video#Bit_rate_.28digital_only.29

http://www.matisse.net/bitcalc/?input_amount=989&input_units=bits&notation=legacy
Avatar billede JONAS87728 Nybegynder
28. maj 2011 - 14:40 #2
ok. Tak for svaret.
hvis jeg nu vælger at købe den der fra. Så er filmen helt klart i god kvalitet ikke?
Angående det med pr.sekund. Når jeg kigger under egenskaber når jeg vælger en af mine film, så står der samlet bithastighed
95 kbps.
Filmen er meget meget tydlig og er i god kvalitet.
Hvordan kan det være at kvaliteten er god og bitrate er meget lille?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. maj 2011 - 15:19 #3
95kbps = 95000 bits pr. sekund. Det er da væsentlig højere end de øvrige tal du har nævnt - så det er vel ikke så mærkeligt?
Avatar billede JONAS87728 Nybegynder
28. maj 2011 - 15:30 #4
det er det da ikke. 95 kbps er da ikke højere end 989 kbps
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. maj 2011 - 15:44 #5
Nu står der heller ikke noget om 989kbps - der står bitrate=989, hvilket svarer til 989bps - i fald du da ikke har fået skrevet forkert?
Avatar billede JONAS87728 Nybegynder
28. maj 2011 - 15:55 #6
men jeg gik ud fra at det var kbps. jeg troede nemlig ikke der kunne stå andet end kbps da alle mine film står der bitrate>værdi>kbps.
Men burde filmen ikke være i god kvalitet hvis jeg køber den online og derefter downloader den?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. maj 2011 - 16:03 #7
Det er jo der du kan blive narret. Jeg kan sagtens lægge en film ud til download i en ringe kvalitet. Nu STÅR der jo ikke kbps, så selv om man skulle tro der blev MENT kbps, KAN man jo blive narret på den konto.

Jeg kender ikke tjenesten - det må næsten komme an på en prøve.
Avatar billede JONAS87728 Nybegynder
28. maj 2011 - 16:47 #8
ok. jeg bliver nok bare nødt til at prøve. Jeg tror ikke de kan narre mig. ok de kan måske narre mig med at det er en ringe kvalitet. men det gør ikke noget for hvis de gør det så har jeg kun tabt $1.40=8 kr.
Tak for svaret. Så kan du godt lægge et svar så jeg kan acceptere.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. maj 2011 - 17:04 #9
Det må være Milter... - jeg har kun gjort opmærksom på bits/kbits forskellen...

Men rent bort set fra det, er det yderst tvivlsomt om det er en lovlig tjeneste her i DK. Blot så du er helt klar over det.
Avatar billede JONAS87728 Nybegynder
28. maj 2011 - 17:23 #10
ok. Så venter jeg lige til Milter svarer.
jeg har lige det sidste spørgesmål.
Hvis nu jeg vælger at købe fra http://freshmovies.biz/ med Mastercard. Så kan de vel ikke tage flere penge end det beløb jeg betaler?
Bliver der ikke sørget for at de ikke kan tage flere penge?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. maj 2011 - 17:28 #11
Nej, det har du egentlig ikke nogen garanti for. principielt kan de trække så mange penge de har lyst til, men hvis du kan dokumentere dette overfor din bank, vil de også kunne trække pengene retur.

Og sådan et firma ville næppe få lov til at lave den slags numre særlig langt tid.
Avatar billede JONAS87728 Nybegynder
28. maj 2011 - 18:10 #12
Endnu et spørgesmål.
Unskyld jeg spørger så meget.
filmen koster $1.49=8 kr. Hvad nu hvis jeg sørger for at der kun er 10 kr. på min konto. så kan de vel ikke gør det?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. maj 2011 - 18:22 #13
Så vidt jeg ved, er MasterCard et kreditkort, så jo der kan trækkes over, afhængig af aftalen oprettet med MasterCard. Kontoens indestående har ikke noget med aftalen om hævning af penge at gøre.
Avatar billede milter Ekspert
29. maj 2011 - 22:17 #14
Hvis du ellers sørger for at følge de normale sikkerhedsforanstaltninger mht. køb på internettet, så skulle der ikke være nogen problemer.

https://www.borger.dk/Emner/forbrug-penge-forsikring/forbrug-koeb-og-salg/internethandel/Sider/sikkerhed-og-betaling-ved-internethandel.aspx

Jeg synes, ole_madsen også skal lægge et svar, så vi kan dele pointene :-)
Avatar billede milter Ekspert
29. maj 2011 - 22:17 #15
#14 var ment som et "Svar". Det kommer så her :-)