Avatar billede tcnunan Nybegynder
28. maj 2011 - 21:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ændring af server fra Windows til UNIX giver problemer hos web10

Kære Eksperter

Idag besluttede jeg mig for at ændre Web10 webhotel fra at være Windows baseret over til UNIX, idet jeg gerne vil i gang med Wordpress og lignende.

Jeg har ændret ftp upload navnet hos web10 og kan se at der er oprettet et hotel. Med Classic FTP (Mac) kan jeg se at der er filer uploadet, men ingen visning. index.html er skiftet... men får denne besked:

Not Found

The requested URL /qigong/Forsiden.html was not found on this server.
Apache/2.2.3 (CloudLinux) Server at findbalancen.dk Port 80

Da det er Web10 er der rigtig mange sites der er nede nu og deres support har ikke svaret endnu efter 6 timer - hvilket er ærgerligt!

Er der nogen derude der ved om der er noget jeg selv kan gøre?

Det er længe siden at jeg har rodet med det her
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
28. maj 2011 - 21:17 #1
Mine sites fungerer upåklageligt. De ligger på windows
Avatar billede kgkg Nybegynder
28. maj 2011 - 21:45 #2
Kunne det tænkes at det er et case sensitivity problem, som du oplever. På UNIX og Linux er filnavne case sensitive.

Så der er forskel på om du kalder forsiden.html og Forsiden.html, da det er to forskellige filer.
Avatar billede tcnunan Nybegynder
28. maj 2011 - 23:12 #3
Det er da dejligt for dig
Avatar billede tcnunan Nybegynder
28. maj 2011 - 23:13 #4
Jeg har chekket at det er med små bogstaver - men sig noget mere
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. maj 2011 - 23:29 #5
Et link til siden?
Avatar billede tcnunan Nybegynder
28. maj 2011 - 23:37 #6
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. maj 2011 - 23:58 #7
Og det var så et andet domæne i spørgsmålet, men samme resultat.

Jeg kender ikke noget til web10, men jeg kunne forestille mig, at det kunne skyldes at filerne skal ligge anderledes, måske andre kataloger, end på Windows maskinen. Men lad os høre fra nogen der kender web10 og deres Apache/Linux opsætning
Avatar billede tcnunan Nybegynder
29. maj 2011 - 00:19 #8
Tak - det er der forhåbentlig nogen der gør
Avatar billede Counx Nybegynder
29. maj 2011 - 01:34 #9
Når du skifter mellem windows og linux server tager det op til en måned før det hele vil fungere ordenligt, da de vil sørge for at du har tid til at hente dine gamle sites ned, men hvis du logger på FTP med de nye informationer du har fået, burde du komme på en anden server hvor du kan begynde at arbejde.

Da jeg skiftede fra linux til windows skulle jeg bare smide default.asp efter mit domæne og så var jeg inde på min windows server, mens min gamle stadig blev vist hvis jeg kun skrev mit domæne, men prøve at oprette en side på din linux og åben stien i en browser, hvis ikke det virker, så vil jeg anbefale dig at vente til web10 svarer da det er noget serverproblemer som du ikke har mulighed for at ordne.
Avatar billede tcnunan Nybegynder
29. maj 2011 - 10:22 #10
Tak - det var et godt svar. Det ser ud til at virke nu også selvom supporten ikke har svaret endnu! Eksperten er bedre;-)