Avatar billede Psykologen Nybegynder
02. juni 2011 - 23:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Reperation af winlogon.exe

Jeg er den "lykkelige" ejer af Windowa Vista Ultimate, og hoppede på vognen lige da det kom frem. Jeg har en coomputer der køre rigtigt godt, men efter en opdatering af en af de vanelige updates fra Microsoft, er min computer begyndt at gå i stå. Alt ser fint nok ud, og der er hverken virus eller noget i pcen, og efter jeg har har prøvet følgende.:
-Afinstalleret den pågældende opdatering
-Gennemscannet computeren på kryds og tværs. Er til dagligt sikkert med F-Secure gennem Fullrate, som også køre fint, og er vist en af de få der aldrig nogensinde har haft en virus indenbords, og forstår ikke hvordan der er lykkedes mig. Hehe
-Kørt reperation og gendannelse af Vista gennem DVD'en
-Ryddet totalt op på computeren i alle temp mapper mv.
Efter - Som før denne oprydning, scanning, reperation mv., så starter computeren stadig fint nok op, men winlogon.exe låser stadig, men ikke hele tiden. Når den begynder et låse, kan jeg få lov til at benytte ctrl+alt+del, og komme ind på joblisten, hvor winlogon.exe + csrss.exe + atieclxx.exe står uden beskrivelse. Afslutter jeg her winlogon.exe processen, så genstarter alle 3, og de står igen med beskrivelse, og køre fint i en periode.
Nej, jeg er ikke opsat på en reinstallation på nogen måde, og orker ikke at diskutere med Microsoft om at få frigivet licenser på både det ene og andet. Det burde vel være muligt på en eller anden måde, at få repereret winlogon.exe, så computeren igen køre godt. Har ledt rundt på nettet, men ikke lige kunnet finde åbenbaringen endnu, men kan være at i kan :)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juni 2011 - 10:08 #1
Avatar billede Psykologen Nybegynder
08. juni 2011 - 20:38 #2
Det hjalp. Rettet dog ikke fejlen op på winlogon.exe, men har dog stabiliseret maskinen, så den nu køre nogenlunde normalt igen.

Så må den vente til en dag jeg orker at få formateret og installeret det hele på ny.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juni 2011 - 22:39 #3
Det er i orden.