Avatar billede esys Juniormester
03. juni 2011 - 11:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Slippe for fejlbesked efter genstart af Windows server 2003 og 2008

Er der mulighed for at slippe for at der kommer fejlbeskeder op efter genstart af Windows Server 2003 og 2008?

Problem: Jeg har nogle programmer på serveren som helst skal indlæses med det samme efter genstart af server - bla LogMeIn til remote access. Hvis man genstarter efter en pludselig nedlukning, strømudfald osv. så viser Windows Server en meddelelsesboks om selve hændelsen. Beskeden kommer lige efter man åbner den pågældende bruger, men desværre før den har indlæst programmerne/services - herved kan LogMeIn ikke anvendes da det jo ikke er indlæst endnu.

Jeg vil meget gerne slippe for denne fejlbesked således at serveren blot går direkte i gang med at indlæse services (og LogMeIn)... også uden at man behøver at logge ind som bruger på serveren.

Fejlbeskeden må gerne komme senere men altså først efter at alle services er indlæst. Alternativt kan jeg jo se i eventvieweren hvad der forårsagede genstarten.

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
03. juni 2011 - 12:23 #1
Prøv dette i cmd:
serverWerOptin /disable

Ellers prøv at kigge på det sidste afsnit her:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc754364.aspx
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
03. juni 2011 - 12:26 #2
Ovenstående er gældende for Windows Server 2008 R2

Nedenstående bør være gældende for Windows server 2003. Det er ikke noget jeg har testet.
1: Control Panel.
2: Click System.
3: Go to the Advanced tab.
4: Click Error Reporting.
5: Click the "Disable Error Reporting" radio box, but select the "But notify me when Critical Errors Occur".
Avatar billede esys Juniormester
03. juni 2011 - 13:03 #3
Det hjælper desværre ikke på problemet. Hvis strømmen feks går så vil man under næste opstart få en besked om "Why did the computer shut down unexpectedly?"

det er såkaldt Shutdown Event Tracker

Jeg har prøvet alle indstillinger foreslået af Martin-Rene på i første omgang Windows Server 2003 men beskeden kommer alligevel.
Jeg har også prøvet med at den slet ikke skal komme med beskeder ... men det gør den altså så alligevel.

Andre forslag?
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
03. juni 2011 - 16:26 #4
Okay, så kan det være jeg misforstod hvilken besked du prøvede at undgå :)

MS Windows 2003
Prøv lige at kigge på denne artikel:
http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/disable-shutdown-event-tracker-windows-2003.html

Essensen er:
Event Tracker kan slås fra gennem at sætte en indstilling i Group Policy.

Hvis du har en eksisterende Group Policy for den/de Windows .NET Server 2003 computere du ønsker skal rammes af denne Group Policy går du videre til punkt 8, hvis ikke starte du her:

01: Gå i Start > Run og skriv MMC og tryk Enter.
02: Gå i File og klik Add/Remove Snapin.
03: Tryk Add.
04: Vælg Group Policy Object Editor og tryk Add.
05: Her vælger du så om den Group Policy Snapin du er ved at oprette skal være for din lokale computer. Hvis ikke vælger du Browse, går til fanebladet All og vælger om du vil oprette en Default Domain Domain Policy eller en Default Domain Controllers Policy.
06: Når du har truffet dit valg trykker du OK og/eller Finish.
07: Vælg Close og OK.
08: I Group Policy Snapin' vælger du Computer Configuration > Administrative Templates > System.
09: Dobbeltklik Display Shutdown Event Tracer og vælg indstillingen Disabled.
10: Vælg OK og luk Group Policy SnapIn.

http://www.jppinto.com/2010/01/how-to-disable-the-shutdown-event-tracker-in-server-20032008/
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
13. juni 2011 - 13:20 #5
Hej Esys

Fik du løst dit problem?
Avatar billede esys Juniormester
15. juni 2011 - 16:55 #6
hej Martin-Rene

Nej jeg fik ikke løst det så jeg opgiver det indtil videre.
Dine svar var do noget derhenad så hvis du vil have points så drop et svar som jeg kan tildele points
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
17. juni 2011 - 08:57 #7
Hej Esys.

Det var da træls. Håber du får det løst senere.