Avatar billede ellee Nybegynder
03. juni 2011 - 13:19 Der er 8 kommentarer

Ved tilslutning af stik fra printer til bærbar

Til rette vedkommende

Min printer har hidtil virket fint, og har ikke haft et eneste problem med den. Dog har den virket mærkelig disse dage, idet den ved tilslutning af usb-stik fra printer til bærbar siger, at "enheden ikke findes".

Når jeg går ind på "computer" og tjekker ad om "printer-ikonet" er kommet frem, ses der intet.

Hvad gør man i sådan en situation?

Tak på forhånd.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juni 2011 - 13:23 #1
du skal hente ny driver på printer-producentens hjemmeside, og installere den.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juni 2011 - 13:28 #2
http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html
Med usbdeview kan man se hvilke enheder der er tilskuttet pc. Kan måske tænkes der hænger en printer som gør at du ikke kan se den.
Avatar billede ellee Nybegynder
04. juni 2011 - 00:57 #3
claes57 - dvs. jeg skal slette den indtil nu installerede driver, og efterfølgende installere den igen enten via den cd, som jeg fik med eller via indhentning af installation på deres hjemmeside?

220661 - jeg har også tilsluttet en anden printer til. kan dette være grunden til problemet? men tidligere har jeg kunne se dem begge. af den grund forstår jeg ikke hvorfor den pludselig siger, at "enheden ikke findes".
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juni 2011 - 08:23 #4
Man kunne måske forestille sig at hvis du bruger den samme usb port, kunne printer 2 måske være regisreret til at bruge denne og ikke koblet fra, og at det er derfor den 1 printer bliver afvist.
Det er det usbdeview kan vise og slette i den oversigt der kommer.
Som jeg oplever det behøver man ikke være nervøs for at man skal slette noget forkert. Har man fjernet en enhed vil Windows næste gang geninstallere denne hardware.

Hvis du prøver driver installation skal du slette driver ja, og du skal ind over tilføj og fjern programmer for at gøre det helt. Her må du have noget software installeret til denne.
Husk at gøre i den rigtige rækkefølge. En del printere (HP) vil have software installeret FØR du tilkobler printer. Men det står der udførligt beskrever i manual.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. juni 2011 - 11:21 #5
Før du lige kaster dig over en hel masse - så prøv at bytte kablerne mellem printerne, og se om ikke det er kablet der er defekt. Det har jeg efterhånden oplevet en del gange før...
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juni 2011 - 13:55 #6
#5 enig.
Når man tager stik ind og ud kan de knække eller lave dårlige forbindelser.
Avatar billede ellee Nybegynder
05. juni 2011 - 21:58 #7
Hejsa! Jeg har det indtryk, at det er kaplet, som der er ngt galt med. For det har hidtil virket meget fint med de installerede programmer, som der skulle til for at printeren kunne virke.

Dog ved jeg ikke om jeg skal kaste mig ud i at købe et nyt kabel, for tænk hvis det ikke er dér problemet ligger, også er det at jeg står med en kabel, som jeg ikke kan bruge og har købt forgæves.

Tilgengæld kan jeg så få pengene retur, såfremt jeg ikke kan bruge det alligevel.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. juni 2011 - 22:04 #8
Nu nævnte du to printere - er begge ikke med USB-tilslutning, så du kunne prøve at bytte?

Men ellers kan du få et nyt kabel tilsendt for under kr. 50,- - og sikkert finde det billigere i en IT-biks: http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=usb+a+b&qt=All&sp=all&nf=specifictaxonomy%3a^%22Tilbeh%C3%B8r|3%2fKabel|24%2fUSB+%26+Firewire+kabler|212%22%24&cpath=1-3-24-212&s=igeneric4