Avatar billede frisdahl Nybegynder
04. juni 2011 - 18:58 Der er 8 kommentarer

Hukommelsen udnyttes 97-100% og disken knokler....

Hej;

Inden for den seneste måned er min maskine begyndt at knokle helt vildt på disken. CPUen er ikke overbelastet.

Jeg har Win7 (32) og 4 GB ram. Hvad sluger min hukommelse?

Windows taskmanager kommer sædvanligvis op med Outlook, Skype og IE som RAM slugerne, men typisk 30-80 MB/session....

Jeg har kørt ccleaner, ad-aware, spy-bot, Advanced SystemCare, scannet for virus med F-secure... En genstart hjælper nogen gange, men ikke længe.

Maskinen er opdateret med alt hvad windows update kan foreslå bortset fra en sikkerhedsopdatering til Powerpoint, som fejler. Det skyldes åbenbart en fejl i .net installationen, men to forsøg på at følge Mirosofts fejleretning virker ikke. Ellers intet mistænkeligt.

Nogen bud:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskhost.exe
C:\Program Files\Tablet\Pen\Pen_TabletUser.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\wuauclt.exe
C:\Program Files\F-Secure\common\FSM32.EXE
C:\Program Files\F-Secure\FSGUI\fsguidll.exe
C:\Program Files\Canon\MyPrinter\BJMYPRT.EXE
C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Ink\InputPersonalization.exe
C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
C:\Windows\WindowsMobile\wmdc.exe
C:\Program Files\Logitech\SetPointP\SetPoint.exe
C:\Windows\RTHDCPL.exe
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\Real\RealPlayer\Update\realsched.exe
C:\Program Files\Freecorder\FLVSrvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\Carbonite\Carbonite Backup\CarboniteUI.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\MSOSYNC.EXE
C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\GROOVEMN.EXE
C:\Program Files\Samsung\Kies\KiesTrayAgent.exe
C:\Program Files\Samsung\Kies\External\FirmwareUpdate\KiesPDLR.exe
C:\Program Files\Common Files\LogiShrd\KHAL3\KHALMNPR.EXE
C:\Program Files\Unified Remote\RemoteServer.exe
C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files\IObit\Advanced SystemCare 4\ASCTray.exe
C:\Program Files\BUFFALO\NASNAVI\NasNavi.exe
C:\Users\Klavs\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
C:\Program Files\BUFFALO\NASNAVI\nassche.exe
C:\Program Files\2BrightSparks\SyncBack\SyncBack.exe
C:\Program Files\Skype\Plugin Manager\skypePM.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbarUser_32.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10r_ActiveX.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe
C:\Windows\system32\DllHost.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = Preserve
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://intranet.rhs.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: Freecorder Toolbar - {1392b8d2-5c05-419f-a8f6-b9f15a596612} - C:\Program Files\Freecorder\prxtbFre0.dll
O2 - BHO: Freecorder - {1392b8d2-5c05-419f-a8f6-b9f15a596612} - C:\Program Files\Freecorder\prxtbFre0.dll
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: RealPlayer Download and Record Plugin for Internet Explorer - {3049C3E9-B461-4BC5-8870-4C09146192CA} - C:\ProgramData\Real\RealPlayer\BrowserRecordPlugin\IE\rpbrowserrecordplugin.dll
O2 - BHO: Conduit Engine  - {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D} - C:\Program Files\ConduitEngine\prxConduitEngine.dll
O2 - BHO: SMART Notebook Download Plugin - {67BCF957-85FC-4036-8DC4-D4D80E00A77B} - C:\Program Files\SMART Technologies\Notebook Software\NotebookPlugin.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office14\GROOVEEX.DLL
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live ID - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: SkypeIEPluginBHO - {AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O2 - BHO: URLRedirectionBHO - {B4F3A835-0E21-4959-BA22-42B3008E02FF} - C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office14\URLREDIR.DLL
O2 - BHO: (no name) - {C08DF07A-3E49-4E25-9AB0-D3882835F153} - (no file)
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: ChromeFrame BHO - {ECB3C477-1A0A-44BD-BB57-78F9EFE34FA7} - C:\Program Files\Google\Chrome Frame\Application\11.0.696.71\npchrome_frame.dll
O3 - Toolbar: Freecorder Toolbar - {1392b8d2-5c05-419f-a8f6-b9f15a596612} - C:\Program Files\Freecorder\prxtbFre0.dll
O3 - Toolbar: Conduit Engine  - {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D} - C:\Program Files\ConduitEngine\prxConduitEngine.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Program Files\F-Secure\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Program Files\F-Secure\FSGUI\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW
O4 - HKLM\..\Run: [NBKeyScan] "C:\Program Files\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBKeyScan.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CanonSolutionMenu] C:\Program Files\Canon\SolutionMenu\CNSLMAIN.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [CanonMyPrinter] C:\Program Files\Canon\MyPrinter\BJMyPrt.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [ATICustomerCare] "C:\Program Files\ATI\ATICustomerCare\ATICustomerCare.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Mobile Device Center] %windir%\WindowsMobile\wmdc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EvtMgr6] C:\Program Files\Logitech\SetPointP\SetPoint.exe /launchGaming
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SkyTel] Skytel.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AlcWzrd] ALCWZRD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "c:\program files\real\realplayer\Update\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 10.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BCSSync] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\BCSSync.exe" /DelayServices
O4 - HKLM\..\Run: [Freecorder FLV Service] "C:\Program Files\Freecorder\FLVSrvc.exe" /run
O4 - HKLM\..\Run: [NetFxUpdate_v1.1.4322] "C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\netfxupdate.exe" 1 v1.1.4322 GAC + NI NID
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Carbonite Backup] C:\Program Files\Carbonite\Carbonite Backup\CarboniteUI.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [OfficeSyncProcess] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\MSOSYNC.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [GrooveMonitor] C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\GROOVEMN.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [KiesHelper] C:\Program Files\Samsung\Kies\KiesHelper.exe /s
O4 - HKCU\..\Run: [KiesTrayAgent] C:\Program Files\Samsung\Kies\KiesTrayAgent.exe
O4 - HKCU\..\Run: [KiesPDLR] C:\Program Files\Samsung\Kies\External\FirmwareUpdate\KiesPDLR.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Unified Remote v2] C:\Program Files\Unified Remote\RemoteServer.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [Advanced SystemCare 4] C:\Program Files\IObit\Advanced SystemCare 4\ASCTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SmartRAM] "C:\Program Files\IObit\Advanced SystemCare 4\Suo10_SmartRAM.exe" /m
O4 - Startup: BUFFALO NAS Navigator2.lnk = C:\Program Files\BUFFALO\NASNAVI\NasNavi.exe
O4 - Startup: Dropbox.lnk = Klavs\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
O4 - Startup: NAS Scheduler.lnk = C:\Program Files\BUFFALO\NASNAVI\nassche.exe
O4 - Startup: SyncBack.lnk = C:\Program Files\2BrightSparks\SyncBack\SyncBack.exe
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\Windows\system32\GPhotos.scr/200
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office14\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki ... - res://C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_6CE5017F567343CA.dll/cmsidewiki.html
O8 - Extra context menu item: S&end til OneNote - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office14\ONBttnIE.dll/105
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: @C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll,-222 - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll,-223 - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll
O9 - Extra button: &Sammenkædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Sammenkædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra button: Skype Plug-In - {898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Skype Plug-In - {898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk
O15 - Trusted Zone: *.danskebank.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O16 - DPF: {0D6709DD-4ED8-40CA-B459-2757AEEF7BEE} (Dldrv2 Control) - http://download.gigabyte.com.tw/object/Dldrv.ocx
O16 - DPF: {149E45D8-163E-4189-86FC-45022AB2B6C9} (SpinTop DRM Control) - file:///C:/Program%20Files/DDD%20Pool/Images/stg_drm.ocx
O16 - DPF: {3E5769BB-1E33-4115-92C1-79944E5023AA} (BullGuard Online Scanner) - http://www.bullguard.com/onlinevirusscanner/BGScannerActiveX.cab
O16 - DPF: {493ACF15-5CD9-4474-82A6-91670C3DD66E} (LinkedIn ContactFinderControl) - http://www.linkedin.com/cab/LinkedInContactFinderControl.cab
O16 - DPF: {8D9563A9-8D5F-459B-87F2-BA842255CB9A} (Forefront UAG endpoint components) - https://rhsnet.dk/InternalSite/WhlCompMgr.cab
O16 - DPF: {C8C1066B-FE9E-4B1B-9951-1BBC5EE03E38} (WDX.WDX_Main) - https://www2.web-direct.dk/wdx.cab
O16 - DPF: {CC450D71-CC90-424C-8638-1F2DBAC87A54} (ArmHelper Control) - file:///C:/Program%20Files/DDD%20Pool/Images/armhelper.ocx
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O18 - Protocol: gcf - {9875BFAF-B04D-445E-8A69-BE36838CDE3E} - C:\Program Files\Google\Chrome Frame\Application\11.0.696.71\npchrome_frame.dll
O18 - Protocol: skype-ie-addon-data - {91774881-D725-4E58-B298-07617B9B86A8} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O18 - Filter: application/xhtml+xml; charset=iso-8859-1 - {32F66A26-7614-11D4-BD11-00104BD3F987} - C:\Program Files\Design Science\MathPlayer\MathMLMimer.dll
O18 - Filter: application/xhtml+xml; charset=utf-8 - {32F66A26-7614-11D4-BD11-00104BD3F987} - C:\Program Files\Design Science\MathPlayer\MathMLMimer.dll
O18 - Filter hijack: text/xml - {807573E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL
O18 - Filter: text/xml; charset=iso-8859-1 - {32F66A26-7614-11D4-BD11-00104BD3F987} - C:\Program Files\Design Science\MathPlayer\MathMLMimer.dll
O18 - Filter: text/xml; charset=utf-8 - {32F66A26-7614-11D4-BD11-00104BD3F987} - C:\Program Files\Design Science\MathPlayer\MathMLMimer.dll
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Google\GOBCA7~1\GO36F4~1.DLL
O23 - Service: Advanced SystemCare Service (AdvancedSystemCareService) - IObit - C:\Program Files\IObit\Advanced SystemCare 4\ASCService.exe
O23 - Service: AMD External Events Utility - AMD - C:\Windows\system32\atiesrxx.exe
O23 - Service: CarboniteService - Carbonite, Inc. (www.carbonite.com) - C:\Program Files\Carbonite\Carbonite Backup\carboniteservice.exe
O23 - Service: ES lite Service for program management. (ES lite Service) - Unknown owner - C:\Program Files\Gigabyte\EasySaver\ESSVR.EXE
O23 - Service: FSGKHS (F-Secure Gatekeeper Handler Starter) - Unknown owner - C:\Program Files\F-Secure\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: F-Secure Network Request Broker - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure\Common\FNRB32.EXE
O23 - Service: F-Secure Automatic Update Agent (FSAUA) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure\FSAUA\program\fsaua.exe
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure\FWES\Program\fsdfwd.exe
O23 - Service: F-Secure Management Agent (FSMA) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure\Common\FSMA32.EXE
O23 - Service: F-Secure ORSP Client (FSORSPClient) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\F-Secure\ORSP Client\fsorsp.exe
O23 - Service: FsUsbExService - Teruten - C:\Windows\system32\FsUsbExService.Exe
O23 - Service: Google Desktop-administrator 5.9.1005.12335 (GoogleDesktopManager-051210-111108) - Google - C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
O23 - Service: Google Update Service (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Hawkes Unattended Updater (HawkesUpdater) - Unknown owner - C:\Program Files\Hawkes Learning Systems\Hawkes Update Service Manager\srvany.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Logitech Bluetooth Service (LBTServ) - Logitech, Inc. - C:\Program Files\Common Files\LogiShrd\Bluetooth\lbtserv.exe
O23 - Service: NAS PM Service (NasPmService) - BUFFALO INC. - C:\Program Files\BUFFALO\NASNAVI\nassvc.exe
O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 3 - Nero AG - C:\Program Files\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: PLFlash DeviceIoControl Service - Prolific Technology Inc. - C:\Windows\system32\IoctlSvc.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Program Files\CyberLink\Shared files\RichVideo.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files\Common Files\Steam\SteamService.exe
O23 - Service: TabletServicePen - Wacom Technology, Corp. - C:\Program Files\Tablet\Pen\Pen_Tablet.exe
O23 - Service: Wacom Consumer Touch Service (TouchServicePen) - Wacom Technology, Corp. - C:\Program Files\Tablet\Pen\Pen_TouchService.exe

--
End of file - 17147 bytes
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juni 2011 - 19:22 #1
Er ikke så mrget inde i de logfiler, men jeg kan se du har en del der starter sammen med Windows. Kunne den ikke været "slanket" noget. Og den der SmartRam er det noget der virker?
Har du fejl i dit system kunne du prøve at tjekke disken for fejl med chkdsk:http://www.w7forums.com/use-chkdsk-check-disk-t448.html
Avatar billede frisdahl Nybegynder
04. juni 2011 - 19:53 #2
Hej igen;

Har også kørt chkdsk flere gange. SmartRam ved jeg faktisk ikke hvad er, så det er måske værd at kigge på....

Og - ja der er meget der starter med Windows, med hvad kan jeg slå fra uden at det går galt....

Mvh Klavs
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juni 2011 - 20:09 #3
En stor del kan slås fra. På min Xp er der dog nogle jeg lader køre. Det er cftmon og mine sikkerhedsprogrammer AVG antivirus pro og Malwarebytes pro. Resten har jeg ikke brug for.
Men hvad der er nødvendige filer for Win 7 kan jeg ikke sige 100 procent da jeg ikke kender styresystemet.
SmartRam kan det være en del af denne?
http://www.iobit.com/advancedsystemcareper.html
Har du ikke den installeret?
04. juni 2011 - 22:43 #4
Ja - den der  [SmartRAM]  'ting' tror jeg heller ikke en dyt på... Eller for den sags skyld, andre aktive "RAM" optimering programmer...
UD med den...

---

Forslag til 'optimering' ->

Afinstall
* [SmartRAM]
* Freecorder Toolbar
* Conduit Engine Toolbar
* Google Toolbar
* [Google Desktop Search]
* [Freecorder FLV Service]
* Google Update Service
* Nero BackItUp Scheduler
* GoogleToolbarNotifier

---

CCleaner - værktøjer - opstart - her kan du disable/fjern følgende elementer fra din opstart ->

* [NBKeyScan]
* [TkBellExe]
* [Adobe Reader Speed Launcher]
* [Adobe ARM]
* [Freecorder FLV Service]
* [QuickTime Task] "
* [Carbonite Backup]
* [swg]
* [OfficeSyncProcess]
* [GrooveMonitor]
* [Unified Remote v2]

---

Hvad så nu ?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juni 2011 - 22:52 #5
Tak Karise for backup.
Denne oprydning burde give luft til systemet, og som kommentar til dette ram program, prøvede jeg noget tilsvarende for en del år siden (Windows 98 med lille ram mængde), som jeg afinstalerede ret hurtigt. Når den skulle frigive ram så kunne jeg ikke lave noget på pc medens den gjorde det. Kan måske være noget af det samme der sker her
Avatar billede ksoren Nybegynder
04. juni 2011 - 23:15 #6
Ram-optimizeren fungerer ved at tvinge Windows til at skubbe data fra andre programmer ud i sidefilen. Det er skidt.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juni 2011 - 23:28 #7
#6 Ja og det er jo  grunden til at den "gnaver"  ekstra meget på harddisken
Avatar billede frisdahl Nybegynder
09. juni 2011 - 10:20 #8
Hej alle;

Beklager, at jeg ikke har opdateret jer, men jeg har besluttet at reinstallere min maskine. Det har taget to hele dage at få lavet backup og fylde tingene tilbage igen.

Jeg prøvede først at rydde op, men det hjalp kun kortvarrigt. Det var ligesom at efter et par timer gik hukommelsesforbruget helt amok.

Nu har jeg forsøgt med en clean install og har kun installeret det jeg behøver, men mansinen er alligevel hurtigt i knæ, så nu prøver jeg at nøjes med et minimum af kørende apps.

Mvh Klavs