Avatar billede MeyerMeyer Nybegynder
05. juni 2011 - 09:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med kopiering fra ark til ark

Jeg har i ark#1 en række data, som sorteres via avanceret filter. Det sorterede produkt står længere nede i ark#1 (man kan åbenbart ikke lægge det på et nyt ark, hvilket ville være langt det letteste). Derefter kopieres de sorterede data til ark#2, ved at sætte en celle i ark#2 = den korresponderende celle i ark#1.

Problemet er at der i de usorterede data skal være mulighed for at indføje og slette linier, hvilket betyder at de sorterede data ikke altid ligger i samme linier, hvilket efterfølgende betyder at jeg ikke altid får alt data med over på ark#2.

Nogen idéer til hvordan jeg løser det, så jeg altid er sikker på at få de sorterede data over på ark#2, uanset hvilke linier de ligger i?
Avatar billede natkatten Mester
05. juni 2011 - 09:45 #1
Du kan faktisk godt benytte avanceret filter mellem to ark - se f.eks. denne beskrivelse:

http://hubpages.com/hub/Filter-Excel-Data-to-a-Different-Sheet

/natkatten
Avatar billede MeyerMeyer Nybegynder
05. juni 2011 - 10:28 #2
Men når jeg prøver at gøre som beskrevet, får jeg fejlmeddelelsen "Du kan kun kopiere filtrerede data til det aktuelle ark". Er det så fordi jeg 'står' i det oprindelige dataark når jeg laver det avancerede filter, eller hur?
Avatar billede natkatten Mester
05. juni 2011 - 10:40 #3
Ja, du skal starte i det ark, hvortil data skal filtreres. Jeg har selv prøvet, og "opskriften" fungerer, selv om det er en smule bagvendt. Skulle lige bakse lidt med det, før den var der.
Avatar billede ExcelsPotentiale Praktikant
08. juni 2011 - 23:39 #4
Løsningen virker fint.
Avatar billede MeyerMeyer Nybegynder
09. juni 2011 - 16:59 #5
Yup, det virker, tak natkat :-))  Vil du skrive et svar så jeg kan give point?
Avatar billede natkatten Mester
10. juni 2011 - 10:28 #6
Svaret kommer her