Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
06. juni 2011 - 09:54 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Computer - BSOD

Først og fremmest så ved jeg ikke hvilken kategori jeg skal oprette spørgmsålet i, den eneste man kunne oprette i var Jobs og Opgaver??

Hey folkens.

Jeg står i den uheldige situation at jeg ikke kan få min computer til at fungere. Den er gået i udu tidligere i dag da jeg tabte den så genstartede min computer, og jeg står 2 dage fra en prøve. Det der skete var, at min computer den valgte lige pludselig randomly at genstarte, og da den så gjorde det så var der 2 valgmuligheder.

1. Start reparation under start
2. Start windows normalt

Først så prøvede jeg 'Start windows normal'
Så kommer der der det Microsoft Corporation og den der loading linje, og der stod den så i cirka 1 minut, og så lige pludselig så poppede der hurtigt noget blåt op som hurtigt forsvandt igen hvorefter computeren så genstartede og man kunne vælge step 1 eller step 2 igen. Den blå skærm er blue screen of death.

hvis jeg nu valgte start reparation under start, så bruger den 1 time eller sådan noget på at starte, og så halvdelen af gangene kommer der en valgmulighed med at jeg kan restore systemet, men det virker så heller ikke og den anden halvdel af gangene virker det ikke, og så er den eneste mulighed at genstarte, og så er det tilbage til de 2 steps. er der nogen der ved hvad jeg kan gøre for at få denne computer til at fatte en meter igen?!? Den ene af gangene hvor jeg prøvede at kører det der reperation under start, så startede den op og loadede i cirker en halv time, så poppede der sådan en menu op hvor jeg kunne vælge at restore sytemet, rette til et gendannelse punkt osv. jeg valgte så den øverste, hvorefter at jeg skulle genstarte for at træde i kræft, men den valgte så at genstarte uden at have gjort noget, og nu kan jeg ikke få den menu op igen.

Jeg har forresten windows vista, og min computer er en Acer Aspire 7700

håber der er nogen af jer kloge hoveder der kan hjælpe mig.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. juni 2011 - 10:14 #1
Spørgsmål! har du instalations DVDén? Hvis ja Boot fra denne og når du kommer så langt som til instaler er der en mulighed for reparer.
Ellers må du komme med flere oplysninger Fabrikat type Bærbar Stationær.er den fabriks instaleret? er der en recovery mulighed?
Avatar billede bobo_henriksen Nybegynder
06. juni 2011 - 10:33 #2
blue screen of death kommer for det meste når man har en defekt hardware eller en hardware der ikke er installeret ordenligt

da du tabte den kan der måske være noget der har  rystet sig løst ?
var det et lille fald eller snakker vi brutalt ?

det kan være din harddisk har taget skade prøv at lytte efter om den klikker eller om den spinder rigtigt op
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
06. juni 2011 - 12:38 #3
Det er en bærbar ja, men jeg ved ikke med de andre ting du spørger om. Jeg har ikke instalations dvden hellere nej.

Det var ikke et hårdt slag den fik, men et lille. Men det lyder bare underligt at den kan starte op, men ikke helt op altså at der kommer BSOD, jeg ved virkelig ikke hvad det skyldes og det irritere mig :/
Avatar billede poko1 Ekspert
06. juni 2011 - 12:50 #4
Prøv om du kan starte i fejlsikret tilstand.tipp F8 under opstarten.og hvis du kan gå i kontrolpanelet og kør en genoprettelse.
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
06. juni 2011 - 12:54 #5
det kan den ikke, når jeg kører fejlsikret tilstand så laver den bsod igen
Avatar billede poko1 Ekspert
06. juni 2011 - 13:01 #6
Har du en i din omgangskreds der har Vista af samme type altså Home pro eller andet det skal bare være det samme system og være sammme 32 eller 64 Bit så tag en tom CDr med og lav en reparationsdisk.Alternativt må du lave den selv.
http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
06. juni 2011 - 13:08 #7
ok det virker bare for svært for mig at hitte ud af. tror jeg skrotter lorte computeren.
Avatar billede osigaard Nybegynder
06. juni 2011 - 13:14 #8
Måske der er noget her, på dette link:
"http://www.dogvillestar.dk/2009/02/10/recovery-af-en-acer-pc/"
Avatar billede poko1 Ekspert
06. juni 2011 - 13:15 #9
Prøv under opstart med Fn tasten at kombinere de forskellige F taster og se om du kommer i en genoprettelses menu. løbet behøver jo ikke at være kørt.
Avatar billede osigaard Nybegynder
06. juni 2011 - 13:28 #10
linket virker måske ikke, så prøv dette:

Acer Recovery Manual
Det første man skal prøve, er at geninstallere computeren til fabriksindstillingerne.
Dette kan gøres på to måder på en Acer computer.
Den første er at bruge de recovery cd'er man skal have brændt ud i starten.
Den anden er at geninstallere fra den skjulte partition der ligger på harddisken.
Nedenfor er en vejledning til hvordan men gendanner systemet både med/uden cd og hvordan du brænder disse cd'er ud.
Recovery af bærbar/stationær uden CD;
Her er en guide til hvordan eRecovery fungerer:
Under opstart når Acer logoet kommer frem på skærmen skal "ALT" knappen holdes nede, samtidig med at du trykker gentagende gange på "F10″, begynder maskinen at bippe har du trykket for hurtigt eller holdt "F10″ nede.
Herefter startes Acer eRecovery, hvor man kan vælge at "gendanne systemet til fabriks indstillinger" eller "restore system to factory defaults" som det hedder på engelsk.
Hvis den på noget tidspunkt under denne proces beder om et password er det 000000 fra fabriks indstillingerne, siger den at det er inkorrekt har du selv ændret det og så må du finde det rigtige password.
Her er en vejledning til hvordan du kører en recovery af maskinen med CD/DVD;
1. - Når du tænder for maskinen skal du trykke på delete tasten på dit tastatur, du skal ikke holde tasten ned du skal blive ved med at trykke på den, det vil sige flere gange i sekundet.
2. - Når du kommer ind i Bios skal du gå ind under det der hedder advanced bios features.
3. - Her skal du gå ned til first boot Device,  trykke Enter og vælge Cd-Rom/DVD.
4. - Tryk på Esc og vælg derefter Save and Exit.
5. - Sæt den bootable cd i cd-rom drevet og genstart computeren.
6. - Maskinen burde starte op fra cd'en - følg guiden på skærmen. Derefter burde alle indstillinger være sat tilbage til fabriksindstillingerne.
Her er en guide til at få lavet Recovery DVD/CD'ere:
Start computeren op i Windows.
Når du er i Windows, hold "ALT" nede og tryk på "F10".
Den vil bede om et utility password, som standard er "000000".
Vælg punktet "Recovery settings"
Vælg punktet "Burn image to disc"
Herefter følger du blot instruktionerne på skærmen.
Ingen mulighed for nogle af delene?
Hvis du ikke har mulighed for nogen af delene kan du bestille nogle nye CD ved at ringe til Acer kundesupport!

Vær opmærksom på, at dit C: drev formateres, så alt du havde på c: drevet vil være tabt.
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
06. juni 2011 - 13:59 #11
tusind tak for hjælpen osisgaard, jeg prøvede det der med alt f12391238123812831284818 og så skete der det samme som hvis jeg havde trykket f2 så kommer der sådan en masse muligheder, men ikke som du beskriver det der med restore system to factory defaults og det, så jeg prøvede at genstarte igen og prøvede alt18595959584 på samme måde, bare uden at trykke på 2 knappen, så skete der noget helt andet, den startede først normalt op men gik så ind i noget andet, baggrunden blev mørke grøn og der stod acer, og så stod der please wait a moment.... og sådan har det stået på lige siden, der sker altså ikke noget. Præcis det samme som der stod da jeg prøver at reparere ved start, så står skærmen bare uden der sker noget, det eneste er at baggrunden ændrer sig og der kommer en pil, men intet andet sker.
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
06. juni 2011 - 14:20 #12
nu er den da gået helt gal, når jeg tænder computeren nu så siger den 'no bootable device found, insert boot disk and press any key'

magter seriøst ikke at rode mere med det her mere, hader computer problemer, det er noget af det værste i verden.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. juni 2011 - 14:32 #13
Kig igen på#6 og få en med en lille smule kenskab til at hjælpe dig. jeg forstår simpelthen ikke "F10&#8243"??
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juni 2011 - 19:33 #14
Har du prøvet at skrue pladen af til harddisken, og set her om den har skubbet sig, så der er dårlig forbindelse her?
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
08. juni 2011 - 15:14 #15
Nyt fra lejren:

Under opstart bliver skærmen efter den har kørt det almindelige boot ting frem, blå. Og så nede i bunden står der: Setup is loading files og så en masse forskellige ting i parantes f.eks (Nvidia Nforce raid) (Via Sata/Pata Die) og alle mulige andre stive ting,  desuden så laver den en masse underlige lyde under opstart.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juni 2011 - 22:55 #16
hvad er det for lyde??
Fra harddisken? Klikker den?
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
09. juni 2011 - 21:10 #17
Den er lavet nu! Det eneste jeg gjorde var at sætte en windows xp disk i og så installerede den den automatisk og så kørte den, da jeg så havde xp fik jeg lige skaffet windows 7 på den :)
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
18. februar 2012 - 21:20 #18
bum