Avatar billede liljo Nybegynder
10. juni 2011 - 13:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Illustrator filstørrelser

Jeg laver et lille foreningsblad på 6 dobbeltsider. Oprettelsen sker i illustrator C2. Mit problem er at jeg bruger gl. sider til nye sider = skifter lidt tekst og ikke mindst billeder ud fra gang til gang og konstaterer at mine filer bliver større og større og bogtrykkeren siger at filerne er alt for store til sådan et lille blad. Kan ikke finde ud af hvordan jeg undgår at filerne bliver ved med åbenbart at have data (gamle som nye) liggende. En færdig ai fil konverterer jeg til PDF inden forsendelse til trykker.
Er det min opsætning der er noget galt med. Når jeg har lavet en ny fil ud fra gammel gemmer jeg i nyt navn men størrelsen er stadig for stor (gamle gemte data?). Hvad er opskriften?

Venligst Liljo
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2011 - 17:25 #1
Det her er et skud for hoften, da jeg ikke kender Illustrator, men det lyder lidt som om at du har et dokument med flere og flere lag.

Du sætter ikke billeder/tekst oven på gamle/gammelt billeder/tekst?

Du kunne måske overveje at lave et rent "template" som du starter "forfra" med hver gang. Dvs. du laver den ideelle fremstilling af dit foreningsblad, gemmer dette, og går tilbage til dette.

Jeg beklager hvis dette forslag er ude i hampen, men det er da bedre end ingenting.
Avatar billede liljo Nybegynder
13. juni 2011 - 10:05 #2
Hej Jesper. Dit skud er OK, men det jeg håbede på var at der i stystemet var en knap opsætning der kunne slette alt bagudliggende data så man var fri for at skulle starte helt blankt hver gang. Jo jeg bygger videre på tidligere billeder og tekst. Jeg lader ? stå lidt endnu og håber på en løsning
Liljo
Avatar billede liljo Nybegynder
25. juli 2011 - 10:29 #3
Spørgsmål lukket, ingen brugeligt svar