Avatar billede Daniel97 Nybegynder
10. juni 2011 - 19:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gul og sort Surround stik

Hej eksperter!!
Jeg købte i forgårs et surround sæt højttalere (logitech Z506) og en gamer pc (MM-vision game special). Så da jeg skulle til at sætte højttalerne til computeren, og sætte den sorte og gule stik i. der er kun en grøn og en blå. Den grønne er selvfølgelig output og den blå er input? Der stod inde på MM-visions hjemmeside at det var seks kanals lyd udgang . Den grønne jack stik, kan den også udlede surround lyd? Det mener jeg bare ikke. Tak på forhånd.

Ps.jeg har skrevet via min mobil, så det kan godt være lidt knudret i min tekst.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juni 2011 - 19:33 #1
Du skal ind og konfigurere dit lydkort til at køre 5.1 surround.
På min xp her skal man ind på kontrolpanelet og vælge styring af fler kanals lyd. Her kan man under højttalerkonfiguration vælge 5.1 surround. På min pc vises blå stik er bagerste højjtalere ud.Grøn stik er forreste ud, og orange er center og subwoofer.
Avatar billede Daniel97 Nybegynder
11. juni 2011 - 01:09 #2
Hvad skal jeg så bruge mine stik til? Den sorte i den blå eller???
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juni 2011 - 07:30 #3
Min pc viser sort i blå (bagerste højttalar). Grøn i grøn (forreste højttaler) og orange i rød (Center højttaler og subwoofer)
Avatar billede Daniel97 Nybegynder
11. juni 2011 - 15:26 #4
Okay, synes ikke rigtigt mit fungere sådan. Mine udgange: Grøn Jackstik og min indgang: Blå Jackstik. Og så er der mikrofon in-... Ved du hvordan man ser hvilket lydkort man har på sin computer?
Avatar billede Daniel97 Nybegynder
11. juni 2011 - 15:56 #5
Hej igen, jeg har fundet ud af det nu :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD Smid dit svar, for du slipper ikke for dine point.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juni 2011 - 08:10 #6
ping. Du fandt stedet hvor det skulle indstilles?
Avatar billede Daniel97 Nybegynder
12. juni 2011 - 17:53 #7
Ja, jeg vidste bare ikke man kunne bruge mikrofon skikket til det... :)