Avatar billede pstidsen Novice
17. juni 2011 - 16:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Vil dette virke?

Jeg har 4 pc'er som skal afspille lyd ud af samme højtaler. Vil følgende virke?

De fire computere tilsluttes med jack han til jack han til 3 af dem her, stablet ovenpå hinanden: http://www.av-cables.dk/lydkabler/minijack_kabel/minijack_adapter/35mm_minijack_han_2x35mm_minijack_hun_392_da.html

Den nederste transformer sættes i: http://www.av-cables.dk/lydkabler/minijack_kabel/minijack_adapter/35mm_minijack_hun_35mm_minijack_hun_953_da.html og i den anden hun puttes ledningen fra højtaleren i.

Vil lyden fra alle 4 pc'er komme ud af højtaleren?

I vil nok sige jeg skal bruge mixer, men den skal bruges før og efter et andet sted, så det vil være bedre hvis det her kan bruges.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juni 2011 - 17:11 #1
Kan du ikke afspille lyd fra en computer med fire afspillere i stedet?
Når jeg leger dj fra 80'erne kører jeg med flere afspillere ad gangen. På den måde kan numrene spille hen over hinanden.
Man kunne måske forestille sig Media player, Win amp, Gom player og VLC Player i en skøn forening på samme pc.
Avatar billede pstidsen Novice
17. juni 2011 - 17:26 #2
nej det er spil ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juni 2011 - 18:00 #3
Har ikke testet om det virker på denne måde, og jeg må give dig ret i din sidste bemærkning fra indledningen med mixeren.
Det er ikke en  måde at koble lyd på, som jeg umiddelbart vil anbefale.
Avatar billede pstidsen Novice
17. juni 2011 - 18:05 #4
men vil der være lyd igennem?
Avatar billede ksoren Nybegynder
17. juni 2011 - 18:10 #5
Nej, du kan ikke sammensætte flere signaler på den måde. Du laver faktisk bare en kortslutning.

Den "Y-adapter" du linker til er udelukkede fra én udgang til to indgange.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juni 2011 - 18:14 #6
Ja med risiko for ødelæggelse af minimum dine lydkort måske.
Avatar billede pstidsen Novice
17. juni 2011 - 18:16 #7
#5: hvordan skal jeg forstå det? Er problemet at de bliver stablet ovenpå hinanden eller at jeg sætter hun-hun på?

#6: Det lyder ikke rart, når det er andres maskiner *G*

Hvis der ikke findes bedre løsninger???? Må vi flytte mixeren.
17. juni 2011 - 18:23 #8
NIX! I bedste fald (hvis udgangen ikke ligefrem dør), så vil lydene forvrænge hinanden. Det er vel ikke meningen ?
Avatar billede pstidsen Novice
19. juni 2011 - 01:16 #9
smid svar!

Og svar gerne på #7a
19. juni 2011 - 15:16 #10
Avatar billede pstidsen Novice
19. juni 2011 - 18:06 #11
FLERE!!
Avatar billede pstidsen Novice
20. juni 2011 - 15:03 #12
Lukker i morgen, så smid nogle flere svar!

_____________________________________________________

http://www.eksperten.dk/spm/941464