Avatar billede enriko Nybegynder
17. juni 2011 - 23:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bærbar med Win 7 stå i sort skærm

Jeg sidder med en aperise one pc , med windows 7 der ikke starter op. Jeg  tror måske harddisken er delvist ødelagt, måske er der nogle system filer der er væk, jeg håber der er nogle kyndige persone der vil hjælpe.

Når man trykker på On knappen, så tænder pc, bios bliver læst , videre til Windows 7 progress bar ,bagefter windows nye login logo , 4 prikker der drejer om hinanden , derfra kommer der så musemarkøren , som om det lige skal til loge hele windows frem , men der sker desværre intet, den bliver ved med vise sort skærm , men musemarkøren er der, nogen gang kan man rykke musen som man vil, på en ekstern skærm ,er der helt det samme. Fejlsikret tilstand hjælper heller ikke, når den stopper i sort skærm , så kan jeg godt høre en meget lav lyd, det er som om harddisk læse-armen svinger frem og tilbage.

på forhånd tak
Avatar billede poko1 Ekspert
17. juni 2011 - 23:31 #1
Boot op på instalations DVDén og kør en reparation.
Avatar billede enriko Nybegynder
18. juni 2011 - 00:15 #2
Det er en af dem hvor der ikke er cd'er med, det ligger vist på en partition. Det er min lille kusines pc
Avatar billede poko1 Ekspert
18. juni 2011 - 14:04 #3
Hvis du eller en anden i din omgangskreds har windows7 af samme type altså home eller pro ultimata? det skalbare være samme type så gå i programmer -> vedligeholdelse->sikkerhedsprogrammer og vedligeholdelse -> oppe til venstre tryk på opret en reparationsdisk sæt en tom CD.R. disk i tryk ok #den fylder Ca.140Mb.sæt den i problem PCén og vælg start fra CD/DVD. og lad den køre en reparation.
Avatar billede pstidsen Novice
19. juni 2011 - 01:15 #4
kan du starte i fejlsikret tilstand? Så kan du måske lave en systemgendannelse derfra.
Avatar billede enriko Nybegynder
19. juni 2011 - 01:22 #5
Hejsa

Ved en tilfældighed lod jeg den stå igår i sort skærm , efter 30min , startede den op , da jeg havde prøvet starte den i fejlsikret tilstand. så kørte jeg ccleaner og fjernede 700mb, nu skal jeg se om jeg kan scanner efter fejl, ellers bliver det imorgen.

Jeg har selv win 7 på min desktop så kan jeg måske lave en rep cd
Avatar billede poko1 Ekspert
19. juni 2011 - 09:58 #6
Husk bare det skal være samme type 32 Bit eller 64 Bit på begge maskiner.
Avatar billede enriko Nybegynder
22. juni 2011 - 21:03 #7
mit desktop er 64bit versionen , og bærbaren er på 32, det går vist ikke, men jeg har et andet problem, der er ikke DC drev i sådan en mini pc :) hvad gør man så?

alt kører fint , men i en afsindig langsom tempo
Avatar billede poko1 Ekspert
22. juni 2011 - 22:15 #8
Hvad med fabriks instillinger der må være en recovery funktion eventuelt Fn tasten og en af F tasterne? må kunne læses i dokumentationen.
Avatar billede enriko Nybegynder
22. juni 2011 - 22:27 #9
Jeg prøvede med f12 , håbede på at kommeind iavanced boot settings, men intet af det var der :)

Lige nu kører jeg den i fejlsikret tilstand. Lige før gik tingene så hurtigt, men nu er den sløv igen.
Avatar billede enriko Nybegynder
22. juni 2011 - 22:37 #10
det er vist ALT og F10, så vidt jeg kan læse mig frem til det på et site. Det afprøves om 6 min
Avatar billede enriko Nybegynder
18. august 2011 - 22:34 #11
En opdatering på fejlen. Jeg fandt frem til at der ikke var noget galt andet end selve harddisken. Den blev sendt ud til reperation og derefter geninstalleret. nu kører den fint.

så lukker lige

tak for i har prøvet at hjælpe