Avatar billede Beach Mester
18. juni 2011 - 05:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Google Maps

Er i krig med at planlægge efterårets trip i US fra Chicago til Washington state.
Har lagt en hulens masse waypoints ind på kortet og forsøger nu at beregne hvor lang tid det tager at køre imellem de forskellige stop.

Er startet op med manuelt at tegne (Træk en linje langs veje) turen fra A til B, men det tager en hulens tid, og mange gange må jeg tegne turen om, da Google pludselig finder ud af at man skal køre tilbage langs ruten.

Tænkte derfor på om ikke det er muligt, som på ens GPS, at vælge en rute mellem waypoint A og B og få den lagt ind som ovenstående (træk en linje langs...) så jeg kan få en ide om hvor lang tid det tager og samtidig få et visuelt overblik over ruten. Nogle der kan komme med nogle hints her???

Bonus: Er det også muligt at se de ruter der forslås, med hurtigste eller korteste rute???

//B
Avatar billede Beach Mester
18. juni 2011 - 05:59 #1
Har lige prøvet igen igen igen at vælge rutevejledning, og det der bla. går galt er at de waypoints som jeg allerede har lagt ind, de forsvinder visuelt når jeg klikker på "rutevejledning herfra". Her er det så er det er mig lidt svært at huske nøjagtig hvor det du er det næste stop er!

//B
Avatar billede Beach Mester
18. juni 2011 - 06:13 #2
Hmm... Tror sgu jeg har fundet ud af det:-)
Hvis jeg kører med 2 kort, kan jeg på kort 2 se hvortil jeg skal, mens jeg på kort 1 trimmer ruten.
Lidt besværligt, så hvis der er nogle der har nogle fif til at gøre det endnu nemmere, så er jeg åben for forslag.
Mangler også (stadig) muligheden for at vælge mellem korteste og hurtigste rute.

//B
Avatar billede Daniel97 Nybegynder
18. juni 2011 - 11:17 #3
Når du har valgt dine destinationer, kan du altid i venstre side rulle ned og vælg "Gem under Mine kort", eller ligesom mig kigge over i højre side og vælg "link" klik på den, hvor du derefter kan kopiere den, du kan også altid udskrive det i højre side. Jeg tror automatisk den vælger den korteste rute, under dine destinationer kan du vælge undgå afgifter, men det er nok ikke den hurtigste.
Hurtigste = http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Chicago,+Illinois,+USA&daddr=Washington+D.C.,+Columbiadistriktet,+USA&hl=da&geocode=FWICfwIdGuDG-inty_TQPCwOiDEAwMAJrabgrw%3BFQh-UQIdsoRo-ylb5PZa3sa3iTEqXYjUIkVSwg&mra=luc&doflg=ptk&sll=37.230328,-67.631836&sspn=28.864339,67.631836&ie=UTF8&z=5

Uden afgifter = http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Chicago,+Illinois,+USA&daddr=Washington+D.C.,+Columbiadistriktet,+USA&hl=da&geocode=FWICfwIdGuDG-inty_TQPCwOiDEAwMAJrabgrw%3BFQh-UQIdsoRo-ylb5PZa3sa3iTEqXYjUIkVSwg&mra=ls&dirflg=t&doflg=ptk&sll=40.382435,-82.33991&sspn=6.936285,16.907959&ie=UTF8&z=7
Avatar billede Daniel97 Nybegynder
18. juni 2011 - 11:19 #4
Hov, hvis du vil ind på addressen jeg har sendt, så skal du først gå ind på linket, og derefter tilføje resten der står... Håber da noget af det gav mening.
Avatar billede Beach Mester
18. juni 2011 - 11:49 #5
Er ikke helt sikker på at du er med på hvad jeg mener, selv om det problem med selve ruten jo næsten er løst (dog på en noget besværlig måde med 2 åbne kort)
Har hurtigt lige oprettet et testkort her->
http://kortlink.dk/96pd

Hvis jeg nu zoomer ind på lufthavnen i Chicago, højreklikker og vælger rutevejledning herfra, så forsvinder mit waypoint i den anden ende i Dekalb. Og så er det jeg skal "huske" hvor hulen det hotel nu ligger.

Kan du følge mig?

Må nok opgive at kunne vælge mellem korteste og hurtigst til jeg står på adressen og kan vælge via mine gpsér!

//B
Avatar billede Daniel97 Nybegynder
18. juni 2011 - 14:08 #6
nååå ja, men det ved jeg ikke noget om xD
Avatar billede Beach Mester
09. august 2011 - 14:28 #7
Lukker.... //B