Avatar billede dosto Praktikant
18. juni 2011 - 14:02 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Formatere D Drev Windows 7

Hej
Min søn har fået sin egen pc. Derfor vil jeg gerne have formateret d drevet, som har været hans, på min pc, men når jeg  prøver i "computeradministration", får jeg beskeden, at "dette drev er i brug".
Er der nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juni 2011 - 14:05 #1
Har du fjernet din søns brugerprofil?
Kan du formatere fra fejlsikret tilstand?
18. juni 2011 - 14:06 #2
... har du et eller andet PROGRAM startet fra D:  ?

Du bør selvfølgelig ikke have startet nogen form for Stifinder først ...
Avatar billede dosto Praktikant
18. juni 2011 - 14:14 #3
>220661, Jeg har fjernet profilen, men kan stadig se den i c
>karise, Har tænkt på det, men kan umiddelbart ikke se om der er nogle. "Revo Uninstaller" viser, at der kun er programmer i c til opstart.
18. juni 2011 - 14:17 #4
Hmmm... åbne [computeradministration] med "Administrative retigheder" ?
Avatar billede dosto Praktikant
18. juni 2011 - 14:18 #5
Glemmer det altid......Prøver
Avatar billede dosto Praktikant
18. juni 2011 - 14:23 #6
"Start" højreklik på "Computer-administrer" virker ikke. Får samme melding.
Avatar billede dosto Praktikant
18. juni 2011 - 14:27 #7
Der står, at jeg kan gennemtvinge formateringen alligevel, men der står, at det kan betyde uventede fejl i det program der benytter diskenheden. Jeg bruger ikke nogen programmer fra d, så det kan vel ikke gå helt galt?
Avatar billede poko1 Ekspert
18. juni 2011 - 14:28 #8
Kører i dualboot?
Avatar billede dosto Praktikant
18. juni 2011 - 14:34 #9
Hvordan kan jeg se det?
Avatar billede poko1 Ekspert
18. juni 2011 - 14:40 #10
Tryk på windows taste+r skriv msconfig tryk ok tryk på boot se om der er flere systemer og hvilket der er aktuel hvis der er flere kan du slette dem. men kun hvis C: er det aktuelle.
Avatar billede thov Forsker
18. juni 2011 - 14:44 #11
Eller kør det officielle Win7 program til formålet: bcdedit, og se om du har systemer på både C: og D:.

EasyBCD skulle være bedre (Og nemmere).
Hent den her http://neosmart.net/dl.php?id=1
Avatar billede dosto Praktikant
18. juni 2011 - 14:46 #12
Ok. Gik ind i "computer", højreklikkede på d, klikkede på "formater", fik beskeden om at d var i brug - vil du fortsætte? Trykkede på "ja" og, vups, 3 sekunder efter var d tom...Nogen gange er det åbenbart mere simpelt, end man tror. Vil gerne af med nogen point til jer, som tak for ihærdigheden, så smid lige nogle svar
Avatar billede poko1 Ekspert
18. juni 2011 - 14:49 #13
Springer over :-)
Avatar billede thov Forsker
18. juni 2011 - 14:59 #14
Det er USA i en nøddeskal - tåbelige advarsler om dit og dat, kun for ikke at risikere sagsanlæg.. LOL

Springer også over :-)
Avatar billede dosto Praktikant
18. juni 2011 - 15:02 #15
Hehe. Ok, tak for hjælpen
Avatar billede milter Ekspert
18. juni 2011 - 15:20 #16
Kan det have været overvågning af drevet ifm. Systemgendannelse, som har forårsaget advarslen?
Avatar billede dosto Praktikant
03. juli 2011 - 01:09 #17
Lukker