Avatar billede scholesy Nybegynder
19. juni 2011 - 23:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Canon Ixus 1000 HS - kan det anbefales?

Hej alle
Jeg overvejer at købet et canon ixus 1000 hs.
- er det "det bedste til prisen"
- eller er der andre bedre i den klasse?

Post gerne jeres anbefaling til at købe dette eller til at vælge et andet.

Prismæssigt skal det ligge ca. på det niveau.

- jeg vil gerge kunne optage lidt små videoer af børnene
- kameraet skal benyttes hovedsagligt til familiebilleder (ferie, legepladsen etc.)

vh
sholesy
Avatar billede kimtheman Novice
19. juni 2011 - 23:29 #1
Du kan også smide lidt mere og købe et spejlrefleks kamera?

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=456144

http://www.pcworld.dk/art/10150?page=1
Avatar billede kjeldsted Novice
20. juni 2011 - 07:22 #2
#1 Alt efter hvad man vil med det. Et spejrefleks giver flere muligheder, ikke mindst kreative, for at få nogle bedre og mere interesante billeder. Dog er det også noget mere klodset at rende runt med på ferien.
Mht. den test af PC World du henviser til vil jeg lige kommentere (har ikke nærlæst artiklen, men det er vist også lige meget) at hvis man går efter et spejlrefleks bør man nok lytte til de fotografer der arbejder med tingene og gå efter enten Canon eller Nikon da disse to giver meget bedre muligheder for bl.a. køb af objektiver. Olympus er sikkert et fint hus, men får man om et par år lyst til at købe et lidt bedre objektiv er man langt foran med Canon eller Nikon.
Avatar billede scholesy Nybegynder
20. juni 2011 - 10:12 #3
Hej begge

Kameraet skal ikke fylde mere end det kan være i lommen.
Og det er derfor alternativer til canon ixus 1000 hs jeg søger brugermeninger om.

Dvs.:
- enten billigere med samme (eller tæt på) kvaliteter
- eller meget bedre kamera til marginalt højere pris

Nogen der kan supplere med egne erfaringer.
Kan se at det står til 2075 i Elgiganten, men stødte på et par alternativer fra Panasonic (lumix dmc tz8 og tz10)

vh
scholesy
Avatar billede scholesy Nybegynder
22. juni 2011 - 19:59 #4
Er der slet ingen der har en kommentar til :
canon ixus 1000 hs
og alternativer dertil

vh
scholesy
Avatar billede eaaj Novice
25. juni 2011 - 12:08 #5
Jeg har lige investeret i et Canon Ixus 115. Det er jeg ikke tilfreds med. Billederne er ikke skarpe som med mit gamle Ixus 40. Det tager kanon gode billeder. Det skulle have nyt batteri, og er ca. 50 år gammelt. Derfor et nyt.Jeg troede, at når jeg valgte Ixus igen så var alt i orden.
Avatar billede mettemona Nybegynder
30. juli 2011 - 09:13 #6
Har lige købt et Canon Powershot SX230 HS. Det ryger tilbage til Bilka på mandag! billederne er uskarpe og blege. Mit gamle Canon Ixus 850 IS tager bedre billeder, til trods for, at det har rundet de 11.000 billeder og har været en tur i betongulv med åben snabel...(Kan derfor være uskarpt engang imellem - men ikke hver gang - derfor udskiftning)
Avatar billede eaaj Novice
30. juli 2011 - 10:06 #7
Det er lige nøjagtig det samme problem jeg har med mit Canon Ixus 115. Jeg købte det ved Wupti, de har 14 dages returret - sendte det til rep. efter ca. 1 uge. Nu skriver de, at jeg ikke kan bruge fortrydelsretten, da der er gået over 14 dage.
Det er der, men kun fordi at kameraet var til rep. Nu er det for 3. gang til rep. Regner med det kommer tilbage mandag d. 1/8 2011. Canon siger at det skal tage skarpe billeder, men det gør det bare ikke.
Mit kamera er købt sidst i maj måned, og er som sagt til rep. for 3. gang pga. uskarpe billeder.
Mit gamle (ca. 5 år) Ixus 40 tager kanon skarpe billeder.
Canon anbefalede Canon Powershot 220 i stedet for ixus 115. Det garanterede han, tog skarpe billeder!!!
Avatar billede mettemona Nybegynder
30. juli 2011 - 10:46 #8
Tør man tro på det?

Jeg overvejer et Canon Ixus 300 HS. I Bilka kan man bare aflevere igen uden begrundelse inden for 30 dage. Men er det mon HS, der giver de lyse billeder? Jeg overvejer også Nikon - har før haft et godt Nikon
Avatar billede mettemona Nybegynder
30. juli 2011 - 11:40 #9
Den eneste forsekel på 220 HS og 230 HS er så vidt jeg ved GPS'en.
Avatar billede eaaj Novice
05. september 2011 - 09:12 #10
Jeg leverede mit Canon Ixus 115 retur til Wupti og fik alle mine penge retur. Gik til en fotohandler i Odense. Der købte jeg et Nikon Coolpix p300 til ca. 2000,-.
Det tager kanon gode billeder - utrolig skarpe.
Avatar billede mettemona Nybegynder
05. september 2011 - 15:32 #11
i august købte jeg så et Canon Ixus 210 i Bilka. Billederne stadig uskarpe, men ikke så meget chromatisk abration. Det var ikke HS og billederne var ikke så blege som Canon Powershot SX230 HS.
12 MEGA billeder fylder det samme på harddisken som 3 mega billederne fra mit gamle Nikon. Jeg tror de komprimerer for meget.
Og videoen var elendig. (720p)
Det er også leveret tilbage! Nu ved jeg ikke, hvad jeg skal finde på, andet en at fortsætte med mit Canon Ixus 800, som engang imellem svigter, men ellers tager gode skarpe billeder.