Avatar billede erkelro Nybegynder
21. juni 2011 - 16:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Størrelse / opdeling af Outlook

Min Outlook (2007 / 2010) fylder meget, pst-fil ca 10 GB. Af hensyn til backup-tid er det hensigtsmæssigt at reducere størrelsen. Jeg vil gerne gemme alle mails, men ikke nødvendigvis i Outlook. Jeg ved, jeg kan arkivere efter forskellige principper (alder i al fald). Men derved flyttes mailene blot over i arkivfolderen og den samlede størrelse på pst-filen ændres ikke - så vidt jeg ved. Findes der en løsning? Kan jeg evt. køre to udgaver af Outlook, en med arkiverede mails og an anden med de mere aktuelle mails??
Avatar billede vejmand Juniormester
21. juni 2011 - 16:42 #1
21. juni 2011 - 17:55 #2
[Filer] [Ny] [Outlookdatafil] ...

osv osv ...

Jeg har eksempelvis 9 Outlook datafiler i samme Outlook (2003 -> 2007 -> 2010)

* Outlook.pst
* Personlige.pst
* Eksperten.pst
* Eksperten-Arkiv.pst
* TjansOgFjas.pst
* Arbejde.pst
* Nyheder.pst
* Spam.pst
* Job.pst

Det virker fint...

Og iøvrigt placeret dem på en anden harddisk/partion end styresystemet!
Avatar billede erkelro Nybegynder
04. juli 2011 - 11:38 #3
Hej, Tak for henvisning. Jeg har været på rejse, derfor sen kommentar. Men sagen er lige aktuel for mig. Jeg forstår det sådan, at arkiv ligger i en separat fil (ost-fil?) (altså ikke pst-filen). Men i min Outlook er både arkivmapper og private mapper synlige -og fylder altså tilsammen det samme som før jeg arkiverede. Det er meget tænkeligt, at jeg ikke forstår det fuldt ud. I min Outlook 2007 hedder arkivfilen også pst. Skal jeg opgradere til 2010 for at få en ost-fil?
Avatar billede erkelro Nybegynder
04. juli 2011 - 11:43 #4
Hej, Tak for henvisning. Jeg har været på rejse, derfor sen kommentar. Men sagen er lige aktuel for mig. opdelingen i forskellige pst-filer ser ud som noget, der kunne løse mit behov. Men jeg kan ikke gennemskue, hvordan jeg laver opdelingen? Endvidere: kan jeg blot flytte pst-filerne fra default (i Win7) bruger/mit navn/AppData,local/Mircosoft/Outlook til en anden mappe?
04. juli 2011 - 17:21 #5
... du kan godt manuelt flytte *.PST filen/filerne til en (bedre) placering. UDEN AT HAVE OUTLOOK OPSTARTET.

Ved næste opstart af Outlook, vil den brokke sig over manglende Outlook.pst fil, og den beder dig om at 'peje' på den nye placering...
Avatar billede erkelro Nybegynder
07. juli 2011 - 22:28 #6
Tak for det Larry. Flere pst-filer ser ud som løsningen fo rmig. Jeg har aldrig hørt om det før. Kan jeg opdele den nuværende pst-fil? Eller gemme filer fra nuværende pst-fil i en ny pst-fil? Hører der en arkiv fil til hver pst-fil? Jeg spørger, fordi jeg er usikker på hvordan det fungerer.
08. juli 2011 - 07:05 #7
... det der med automatisk Arkivering kan/skal du slå fra - det gør jeg altid...

Du kan bare 'trække' E-mailer (Find Dænsk ikk') - fra et sted i (mappe)listen til et andet sted i (mappe)listen til venstre...
Ligesom i Stifinder...

Når alt er nydeligt mm. kan/bør du så lige i BackUp øjemed ta' en Copy af disse *.PST filer ...

Du kan jo også oprette diverse [Regler] der selv flytter [modtagne] E-mail til relevant mappe/*.PST fil - jeg har ~40 [Regler] til at håndtere den slags ...

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede erkelro Nybegynder
23. august 2011 - 19:57 #8
Tak Larry. Beklager lang tid.Men nu har jeg fundet ud af at oprette pst-filer. Jeg vil gerne give dig points for din hjælp.
23. august 2011 - 21:34 #9
Ping...

Dette er så et [svar] ...