Avatar billede arkanis Nybegynder
22. juni 2011 - 10:13 Der er 3 kommentarer

Hjemmeside der skal redirect til privat server

Hej
Jeg har en mediecenter computer som jeg vil bruge som ftp og subsonic server.
Mit problem er at jeg ikke har en statisk ip.
Nu kunne jeg selvfølgelig bare købe en men tænker om der ikke er en anden løsning.

Jeg har en hjemmeside og tænkte om der findes et program der kan hjælpe mig.
Det jeg vil er at have et program kørende på min pc der fortæller min hjemmeside hvad min private ip er.

Meningen er så at jeg kan gå på www.minside.dk/min-private-pc-redirect

Hpber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede Blueeyez Mester
22. juni 2011 - 10:19 #1
du kan undlade og slukke den pc / netværk som pcen er på så ændrer ipen sig ikke, kun når netværket er helt slukket ned i xx antal min hvis jeg husker korrekt..
Avatar billede hnielsen3 Nybegynder
22. juni 2011 - 10:53 #2
Hvis cdu kan en smule selv finder du en gratis løsning her: http://www.dyndns.com/
venlig hilsen
Henrik
PC-Fagmanden.dk
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2011 - 12:06 #3
Det drejer sig altså om at fortælle den minside.dk hvilken iP-adresse den skal omdirigere til, hvergang du tænder for den private, og lukke ned for omdirigeringen når den private er slukket.
- evt. erstatte omdirigeringen med en besked: "Lulu holder fri, kom tilbage kl. 21:00".

Ville det ikke være relativt let at lave en lille PHP-form på minside.dk, som du kunne åbne (evt. med en browser direkte fra den private server *) som gemmer en fil på minside.dk, som omdirigeringen bruger til at omdirigere med.

Så kunne du have to bookmarks: "Tænd" og "Sluk"

* Hvis du gør det direkte fra den private server, kan minside.dk selv udtrække den aktuelle iP-adresse fra requesten : )

Det svære bliver at sikre at ingen fremmede kan bruge "Tænd" / "Sluk" funktionerne : )