Avatar billede jacala Nybegynder
26. juni 2011 - 20:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bootdisc - hvordan laves den?

Jeg har en god ven som har det problem at hans computer hele tiden går ned. Han ved godt at det er fordi han spiller en masse spil og får virus. Han sender den til computerforretning hver gang og det koster ham 500 hver gang.

Han har en computer der fra ny var preinstalled med det hele og man skulle lave en bootdisc ved opstart første gang. Det blev ikke gjort og nu er spørgsmålet.

Når den nu kommer fra reparation næste gang og han har fået hentet det han SKAL bruge i hverdagen. Kan man så ikke lave en bootdisc som han bare skal sætte i DVD drevet og starte den op, så den slatter alt og installerer det hele forfra.

Det ville spare ham for 500 om måneden.
26. juni 2011 - 20:17 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede jacala Nybegynder
26. juni 2011 - 20:31 #2
Hej karise_larry

Under backup er vel det rigtige sted uanset system.
En iso af harddisken er vel ligeglad med hvilket system der ligger der?

Det er Windows Vista. Men kan ikke se at det gør nogen forskel.

Men jeg tager måske fejl.
Avatar billede osigaard Nybegynder
27. juni 2011 - 14:18 #3
Hvis vi vidste hvilken computer det drejede sig om, ville vi mebet lattere kunne give support!
Altså Bærbar eller Stationær, Mærke navn og model navn/nr.

Altså er det en HP,Asus,Acer eller Lenovo ?????
Avatar billede jacala Nybegynder
03. juli 2011 - 07:31 #4
Jeg har fået databutikken til at lave en ghost
Avatar billede jacala Nybegynder
03. juli 2011 - 07:35 #5
Vil en af jer lige skrive et svar, så jeg kan få lukket tråden.
Avatar billede osigaard Nybegynder
03. juli 2011 - 09:03 #6
Et svar :-)