Avatar billede pommade Nybegynder
27. juni 2011 - 09:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opdatering fra C5 Light 3.0 til 4.3 (C5 Light 2010)

Det drejer sig om en helt ny installation på en ny computer af C5 2010. Fra det gamle C5 3.0 skal jeg så have overført C5DATA.DAT filen for at flytte regnskab til det nye system (C5 2010). Problemet er dog, som jeg er blevet gjort bekendt med, at dette ikke kan lade sig gøre uden en mellemopdatering via en af de mellemliggende versioner. Der ikke lavet nogen tilføjelse eller modifikationer eller købt ekstra moduler andet end debitor (men det kan ikke flyttes siges der). Jeg har også fået at vide at der skulle findes et værktøj og en vejledning til denne mellemopdatering, men den kan jeg ikke finde. Den skulle faktisk ligge inde på microsofts c5 side (den som man skal have login for at komme ind på) customersource eller hvad den hedder. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde dette værktøj og/eller vejledning til hvordan den gamle database konverteres til 2010?
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
27. juni 2011 - 09:46 #1
Hej,

Der findes ikke noget værktøj til at opdatere fra en version 3.0 til C5 2010. Du skal som minimum op på en C5 ver. 4.0 Service Pack 1.

Hvis du ikke har rådighed over en sådan, kan du kontakte undertegnede, så kan vi konvertere den C5DATA.DAT for dig, således
at du kan bruge den i din version C5 2010.

Med venlig hilsen
P. Agger
pa@addcon.dk
Avatar billede pommade Nybegynder
27. juni 2011 - 09:49 #2
Hvad skal i have for det? Det er en lille database (20 mb) der er ikke lavet noget som helst andet end simpel regskab for en mnuremester i ca. 5 år.
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
27. juni 2011 - 10:17 #3
Hejsa,

Det er u/b, blot du tilknytter din C5 licens til vores hus, det er også gratis.

MVH
PA
Avatar billede pommade Nybegynder
27. juni 2011 - 10:20 #4
Den er allerede knyttet til et andet hus. kan den flyttes?
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
27. juni 2011 - 10:45 #5
Ja det kan den sagtens. Kræver blot en signatur på en erklæring til Microsoft og så er den klaret.  Men hvorfor hjælpe din nuværende C5 Partner dig ikke med denne opgave ?

MVH

P. Agger
Avatar billede pommade Nybegynder
27. juni 2011 - 13:48 #6
Hvordan sender jeg denne erklæring med signatur til microsoft. Jeg forklarede dem det, og de sagde at det ville koste dem 2-3000 kr. at gøre.
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
27. juni 2011 - 14:20 #7
Send mig din E-mail og oplysninger om dinj virksomhed, hvortil
din C5 er registreret, samt serienummeret på samme C5, så mailer jeg dig en erklæring til underskrift.

MVH
ADDCON
pa@addcon.dk