Avatar billede AViGu Nybegynder
27. juni 2011 - 10:20 Der er 1 løsning

'Dokumentet er åbnet af "anden bruger"'

Efterhånden ret træls problem.
Kunde havde en server 2003 til at stå, som stod af. Da den kun blev brugt som filserver, solgte jeg en NAS ind, og satte shares op, og alle var glade.
De fik dog hurtigt problemer med at åbne dokumenter, og fik at vide, at 'Dokumentet er åbnet af "anden bruger"' ikke noget med hvilken bruger, bare "anden bruger".
De er kun 2 i virksomheden, og dokumentet er ikke åbnet.
Efter en masse søgning på diverse forums, fandt jeg ud af, at problemerne ofte opstår på Linux shares, og da NAS boksen kører med en bagvedlæggende linux kerne, så tog jeg springet og installerede en Server2003 op igen.
Det gik også fint i 1-2 uger, men så begyndte fejlene igen.
Det er nu sådan at hvis de åbner et dokument, og WORD eller Excel kommer med ovennævnte fejl, så kan de lukke og åbne dokumentet 3-4 gange, så åbner den pludselig dokumentet uden fejl.

En ting der _kan_ være, men som jeg ikke har nogen mulighed for at dobbelttjekke er, at dokumenterne oprindeligt (før den første Server2003) er oprettet i en Sharepoint løsning, som dengang var for langsom og besværlig. Der har tidligere været 'ejerskabs' problemer, men jeg har fået tilrettet det.

What to do, what to do... Jeg er ved at være langhåret :)
Derfor er der en pæn sjat point til rigtig svar :)
Avatar billede AViGu Nybegynder
11. august 2011 - 08:11 #1
Ingen svar - lukker...