Avatar billede ronnimadsen_dk Nybegynder
29. juni 2011 - 21:50 Der er 7 kommentarer

Hjælp til gem ved load...

Hej Eksperter,

Jeg har lavet et lille program (formular), som gør det muligt at oprette en faktura online, via min hjemmeside.

Når jeg trykker på "submit" virker alt som det skal og alle variabler skrives til dokumentet,

Jeg har fundet værktøjer, som kan gemme html til PDF. Fx:
http://www.web2pdfconvert.com/

Problemet er, at den ikke gemmer de indtastninger jeg har tastet i min formular. Den henter og gemmer altså kun ren HTML og mit stylesheet.

Nogen forslag til, hvordan jeg kan gemme PHP til PDF eller Word, så jeg kan have backup af alle udskrevne fakturaer?

De bedste sommerhilsner,

www.ronnimadsen.dk
Avatar billede ronnimadsen_dk Nybegynder
29. juni 2011 - 21:53 #1
Det jeg undre mig mest over er, at alt der er tastet i min *formular* er omskrevet til HTML. Ergo burde den også gemme mine indtastninger, men de udebliver fra det dokument som forsøges at gemmes.
Avatar billede mediman Nybegynder
29. juni 2011 - 21:57 #2
Lidt svært at svare på ud fra den kode du (ikke) viser.

Men det kan måske skyldes at dine formulardata stadig ligger som POST og GET variabler.

Løsningen kan i givet fald være at du opretter et dokument som rent faktisk skriver de omtalte variabler i html'en.

Men det er et skud i tågen ...
Avatar billede ronnimadsen_dk Nybegynder
29. juni 2011 - 22:06 #3
Det svært at forklare og koden fylder MEGET! .. :)
Så ville lige se om jeg kunne forklare det kort.

Når jeg vha. af min formular har oprettet en faktura, viser den alle indtastninger, og den udskriver med alle oplysninger.

MEN!

Hvis jeg vil gemme min faktura, som vises i browservinduet, gemmer den ikke variablerne, på trods af, de alleder er oversat/fortolket til HTML, altså så variablerne har deres værdi.

Mit gæt er, at den online "gemmer" jeg bruger ikke får læst værdierne af variablerne, da de er angivet/tildelt i andet dokument via POST.

Det jeg leder efter er en funktion der GEMMER mit php-dokument som et PDF eller et WORD-dokument, når den loader, som hvis man beder den at udskrive når den loader.

Der må da være sådan en funktion :)
Avatar billede webweaver Praktikant
30. juni 2011 - 00:08 #4
Der findes nogle "værktøjer" i PHP som kan generere en PDF fil.
Måske er det noget du kan benytte dig af.

Et par hits fra Google
http://phpartikler.dk/artikler/pdf.php
http://www.devshed.com/c/a/PHP/PDF-Generation-With-PHP/
Avatar billede webweaver Praktikant
30. juni 2011 - 00:13 #5
Hmm, det ser ud til at virke fint med det værktøj du selv henviser til, hvis PHP vises fra en database af fx.

Jeg kan da i hvert fald generere min gæstebog og få beskederne med.

Så du tager dine data fra din form, gemmer i en database, trækker dem ud igen (straks efter), genererer PDF og sletter data i database. Så burde det fungere for dig :-)

Dog en lidt besværlig vej at gå.
Det burde også være muligt at generere direkte fra submit.
Avatar billede coderdk Praktikant
30. juni 2011 - 13:11 #6
Jeg ville bruge tcpdf til at generere en PDF direkte...
Avatar billede ronnimadsen_dk Nybegynder
28. august 2011 - 12:26 #7
Tak for alle svar, har fået løst problemet :-)