Avatar billede leeche Nybegynder
01. juli 2011 - 13:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

jpg filer til en film

Hej Experter
Jeg har et kæmpe problem på arbejdet. Jeg laver en animation med vores 3D program og exporter en masse jpg filer. Der er 6600 billeder. Jeg vil gerne lave det til en film, i et format der ikke forringer billedkvaliteten, men som også fylder lidt. Filmen er på 3,5 min.

Nogen der har kendskab til et program? Gerne egne erfaringer, da jeg allerede har prøve diverse freeware programmer der ikke dur.
Avatar billede jokkejensen Novice
01. juli 2011 - 14:33 #1
Hvad er det for et 3d program der kun kan returnere jpegs ? de jeg kender til, kan alle rendere video, desuden er 31 billeder i sekundet unødvendigt.
Avatar billede leeche Nybegynder
01. juli 2011 - 14:38 #2
Det er MicroStation V8 XM. Den har et lille program det at gøre det, men den kan hente omkring 500 billeder ind, og så går det i stå. Det der så kommer ud er en avi i dårlig kvalitet.
Avatar billede milter Ekspert
01. juli 2011 - 15:01 #3
Avatar billede Spench88 Nybegynder
04. juli 2011 - 09:10 #4
Videomach vil være mit bedste bud hvad det angår, håber det hjælper :)
Avatar billede Spench88 Nybegynder
04. juli 2011 - 15:35 #5
#4
Avatar billede leeche Nybegynder
13. juli 2011 - 13:06 #6
Jeg tjekker lige Videomach. @milter Jeg har gennemgået den manual du fandt, men den beskriver blot hvordan man animerer, ikke den afsluttende fase.
Avatar billede milter Ekspert
13. juli 2011 - 19:29 #7
#6.

Hvad mener du med "den afsluttende fase"?
Avatar billede leeche Nybegynder
02. august 2011 - 10:19 #8
Så er jeg tilbage fra ferie. Undskyld det sene svar. Den afsluttenede fase er den fase filmen skal laves. Altså efter man har lavet selve animationen. Manualen beskriver kun færdiggørelse gennem Microstation og det er den der ikke er tilstrækkelig.
Avatar billede leeche Nybegynder
02. august 2011 - 11:00 #9
Jeg har testet Videomach. Det virker rigtig godt, det er det bedste jeg har testet ind til nu. Jeg konverterede 6600 jpg billeder i 1024x768px. til mpg format og billedkvaliteten er acceptabel. Den er ikke hel vildt god, men jeg synes det er tilstrækkelig til formålet. Det er som om den blå farve pixelere nogen steder. Men jeg lukker spørgsmålet her. Tak for hjælpen! @Spench88 giv mig lige et svar så du kan få point
Avatar billede Spench88 Nybegynder
16. august 2011 - 13:05 #10
svar smidt :)