Avatar billede tingholm Mester
01. juli 2011 - 15:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Scan til PDF uden Adobe?

Hej Eksperter

Jeg vil gerne scanne mine breve og kvitteringer ind til PDF (Gerne med OCR, så de er lettere at finde igen senere) men synes det er lige i overkanten at bruge 800 kr på Adobe Acrobat X bare for denne funktion.

Nogen der kender andet software der kan klare denne billigere?
Avatar billede halifax Nybegynder
01. juli 2011 - 15:28 #1
Kik på (brug) pdfFactory, eller helst Pro udgaven. Programmet får høj, høj karakter af brugerne - det klarer alle opgaver. Bruger selv Pro udgaven

http://www.fineprint.com

- bruger for øvrigt ogsp FinePrint
Avatar billede Blueeyez Mester
01. juli 2011 - 15:29 #2
Nu ved jeg ikke lige hvad OCR er, men jeg selv har en printer, der kan snakke og eksportere over til .pdf filer uden adobe, jeg selv bruger ikke adobe da deres software er rigtigt tungt og generelt fyldt med huller
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
01. juli 2011 - 15:44 #3
OCR: Optical character recognition

Dvs at i stedet for at skanne som et billede, bliver det skannet som den tekst der er :)
Avatar billede tingholm Mester
01. juli 2011 - 21:03 #4
Halifax: tager jeg helt fejl når jeg ser at pdfFactory Pro koster 100$ og ikke kan OCR?
Avatar billede halifax Nybegynder
01. juli 2011 - 21:37 #5
tingholm - du har ret i begge antagelser. Du kan i .pdf-filen angive keywords, det ved jeg jo ikke, om du mener giver for få, eller for dårlig, mulighed for at foretage søgning efter bestemte fraser blandt dine .pdf-filer.

Jeg udskriver mine breve (dokumenter af enhver slags) til pdfFactory, eller hvis det er eksterne dokumenter, da at scanne dem og udskrive til pdfFactory - altså ingen OCR. Programmets øvrige features har du sikkert allerede læst.

Nu kender jeg ikke dine specifikke behov, men det virker lidt "tungt" hvis det er mange dokumenter af forskellig slags, du vil lave OCR på.
Du kan downloade programmet, hvis du vil prøve det af.
Avatar billede tingholm Mester
04. juli 2011 - 08:09 #6
Det er ikke de breve jeg selv skriver jeg har behov for at konvertere til pdf. Det klarer cutePDF fint.

Det er når jeg modtager breve, lønsedler og andet, så vil jeg ikke gemme dem på papir i et ringbind hvor jeg aldrig kan finde dem igen, men i stedet på PDF på computeren.
Men når jeg så skal reklamere over en vaskemaskine, så er det ret vigtigt at jeg bare kan søge på 'vaskemaskine', 'Bosch' eller andet ord det sandsynligvis stod på fakturaen.
Avatar billede halifax Nybegynder
04. juli 2011 - 21:53 #7
Ja OK, det forstår jeg godt. Jeg skrev tidl. at i pdfFactory kunne man angive "keywords", altså som "Bosch" og "vaskemaskine" - dem kan man så søge på blandt sine .pdf-filer.

Det er lang tid siden jeg brugte cutePDF, så jeg ved ikke om den kan gemme søgebare "keywords" i nyeste version. Når du taler om OCR går jeg ud fra at du også har/bruger en scanner, og det scannede kan du så udskrive med cutePDF - eller med pdfFactory, der optræder som en printer. Den metode bruger jeg. Du kan jo downloade og prøve programmet, som jeg skrev. Det kan sagtens optræde tillige med din cutePDF printer.

Jeg bruger ikke Adobe Reader, på gr.a. de mange fejl i Adobes programmer. Jeg benytter FoxIt reader, som er hurtig og ikke så "tungt" et program som Adobes, efter min mening.

http://www.foxitsoftware.com/  -  se under Products, hvis interesseret. Jeg mener den alm. udgave er gratis.
Avatar billede bauerdata Nybegynder
05. juli 2011 - 22:17 #8
Her er en python løsning som koster 0 kr.
http://www.unixuser.org/~euske/python/pdfminer/index.html
Avatar billede tingholm Mester
21. juli 2011 - 18:23 #9
Fandt et gratis stykke software der kan scanne direkte til PDF i stedet for at scanne ind til eks. word og så printe til en PDF printer.

http://download.cnet.com/MetaDMS-Scan-Software/3000-10743_4-10909035.html