Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
02. juli 2011 - 14:42 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ny fjernbetjening

Hejsa, jeg skal bruge en Logitech fjernbetjening til at styre følgende elektronik:

Bose Cinemate II, Sony Playstation 3 slim, Sony kdl-46ex710. Nogle forslag?
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
02. juli 2011 - 14:50 #1
Husk at du skal have en dims i PS3'en for at logitech-fjernbetjeningen virker med den. Den skal du købe ved siden af

De har jo en del at vælge imellem. Desværre virker deres hjemmeside til at være nede, så jeg kan ikke rigtig linke til dem. Derfor er følgende links fra amazon:

Denne her plejer at være populær:

http://www.amazon.com/Logitech-Harmony-Universal-Remote-Touchscreen/dp/B002RL875A/ref=dp_cp_ob_e_title_0

Den har touchscreen. Den plejer vidst at koste 800-1000 i DK. (tror jeg)

I virkeligheden kommer det an på, hvor meget du vil give. De kan vel allesammen det, du efterspørger. Det store spørgsmål er om du vil have touch og så hvor meget du vil give.

Denne er her jo lidt sej, men den er dyr:

http://www.amazon.com/dp/B001M5U5AC

Dette er vidst den, du skal bruge til PS3'en:

http://www.amazon.com/dp/B00267S7XW
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
02. juli 2011 - 14:52 #2
Og nu kom hjemmesiden op igen :)

Her er valgmulighederne, som du sikkert godt kender:

http://www.logitech.com/da-dk/remotes/universal-remotes
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
02. juli 2011 - 14:53 #3
Mange tak for det hurtige svar. Jeg ved at man kan programmere sin Sony fjernbetjening til at virke med PS3'en. Tror at man den vej rundt kan programmere PS3'en til at virke med Logitechs fjernbetjening uden at skulle bruge adapter?

Ja den er fed den Logitech Harmony 1100 !!
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. juli 2011 - 16:08 #4
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. juli 2011 - 16:09 #5
Og en del mere elegant end harmony 1100....
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
03. juli 2011 - 12:05 #6
Nogen der ved om man kan bruge Logitechs fjernbetjening til at styre PS 3'en hvis man enten køber den fjernbetjening som kan bruges til PS3 eller hvis man programmere den direkte via. mit Sony TV's fjernbetjening? Jeg vil nemlig helst ikke have en adapter liggende.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
03. juli 2011 - 12:06 #7
http://www.elgiganten.dk/product/spil-konsol/tilbehor/PS3REMOTECONT/ps3-fjernbetjening

Kan man evt. købe denne fjernbetjeninig og programmere den med Logitechs så man slipper for a bruge adapter?
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juli 2011 - 13:37 #8
#4?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
03. juli 2011 - 13:42 #9
Virker den også med PS3 uden adapter?
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
03. juli 2011 - 20:38 #10
Jeg tror ikke du kan bruge den philips til PS3. Der må du også skulle bruge en adapter.

Ellers kan jeg i hvert fald ikke forstå, hvorfor Logitech laver en dyr adapter, hvis andre firmaer kan undgå det. Jeg kunne ikke lige finde noget på Google om det dog, så det kan godt være jeg tager fejl.

Grunden til at den PS3 fjernbetjening virker er fordi den kører med bluetooth. Det gør Logitech's fjernetjeninger ikke og heller ikke Philips (i hvert fald i følge spec-siden i linket). Derfor kan du ikke bruge fjernbetjeningen til at programmere Logitechs.

Sony's fjernbetjeninger virker via det der Bravia Synch. Du kan måske undersøge lidt om, hvordan Bravia Synch virker, og om du kan benytte det i universalfjernbetjeningerne. Men det kræver vel at dit fjernsyn er et Bravia TV? Aner det som sagt ikke, men du endelig skrive løsningen, hvis du finder den.

Du kan jo også altid prøve at kontakte Logitech og Sony. Måske du er heldig at få et svar.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juli 2011 - 21:12 #11
Adapter kan ikke undgåes.
For at den fra Philips skal virke med en PS3, skal man bruge en IR adapter.
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
04. juli 2011 - 00:30 #12
#11:

Heller ikke igennem bravia sync? Når den normale Sony fjernbetjening til Bravia TV'er kan styre playstation, så burde en universal fjernbetjening vel egentlig også. Hvis altså man har et Bravia TV. Jeg går næsten ud fra at TV'et styrer PS3'en igennem HDMI-stikket. Man kan vel programmere fjernbetjeningen ud fra Bravia-sync-knapperne på en normal Bravia fjernbetjening.

Hvis altså man har et Bravia TV.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
04. juli 2011 - 00:47 #13
Mit TV er et bravia TV og det kan styre min PS3.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
07. juli 2011 - 19:37 #14
Hvis man nu evt. kunne programmere Sony TV fjernbetjeningen med enten phillips eller logitech fjernbetjeningen ville det så virke uden adapter?

Og hvodan kan det være at Sony's Fjernbetjening virker uden adapter når phillips/logitech ikke gør det?