Avatar billede mlph Nybegynder
06. juli 2011 - 21:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Databaser på website

Hej
Jeg har et spørgsmål der vedrører, hvordan man opretter en database på en hjemmeside. Hjemmesiden er udarbejdet i HTML.

Jeg har ladet mig fortælle at man kunne anvende MySQL og PHP?
Men hvordan arbejder det sammen og hvad kræver det at man downloader? har forsøgt at læse og downloade noget, men har svært ved at få overblikket.

Er der nogen der kan hjælpe?:o)

Mvh
ML
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juli 2011 - 21:48 #1
PHP og MySQL er en udbredt kombination.

Drift: du skal have et web hotel som understoetter det

udvikling: du skal installere Apache+PHP+MySQL (de kan enten installeres enkeltvis eller som et bundt ofte kaldet xAMP).
Avatar billede mlph Nybegynder
06. juli 2011 - 22:11 #2
Tak:o)

Det ser ud til at mit web hotel, WebHosting, understøtter det  (skulle lige finde adgangskoden;o)).

Er der forskel på xAMP og XXAMP?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juli 2011 - 23:35 #3
Jeg brugte xAMP med lower case x til at indikere alle mulige AMP'er.
Avatar billede mlph Nybegynder
06. juli 2011 - 23:48 #4
Ok, tak for hjælpen:o)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juli 2011 - 00:01 #5
Saa smider jeg et svar.