Avatar billede AnnaS Novice
07. juli 2011 - 22:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hælp til fejlfinding i selvbyg

Hej, jeg har lavet et selvbyg projekt og bygget en pc. alle komponenter skulle være kompatible, og vi har samlet hele svineriet, men så kommer problemet. når jeg starter maskinen, starter den op, og så kører den bare - uden billede på skærmen eller noget opstarts "bip"

jeg har prøvet at sætte et g.p. diagnosis card i, den kommer med fejlkode 30... jeg har prøvet at skille det hele ad og sætte det sammen igen, og fjerne grafikkortet. inten ændre sig...

hjælp! hvad kan være galt?
Avatar billede AnnaS Novice
07. juli 2011 - 22:33 #1
har nu haft den startet uden ram, med en ram blok og så med 2. nu har dens opførsel ændret sig... nu får jeg et enkelt kort "bip" efter et par sekunder, og fejlkoden hedder A3... den har nu fået sat keyboard til, det lyser, så det er forbundet. skærmen står bare og lyser sporadisk i dioden, som om der er forbindelse og så ikke osv...
Avatar billede poko1 Ekspert
07. juli 2011 - 22:34 #2
Hvilket keyboard har du tilsluttet? kan du komme i bios?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
07. juli 2011 - 23:48 #3
Hvis du skal rode i bios så kan det nogle gange være bedre med et "gammeldags" PS/2 keyboard istedet for et der køre via usb.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. juli 2011 - 00:04 #4
Hvis du kan komme i bios så enable alt hvad der har med USB at gøre fejl 30 er keyboard error.