Avatar billede ambolt117 Nybegynder
10. juli 2011 - 23:02 Der er 3 kommentarer

Tildele Local admin rettigheder til xp desktop users fra win server 2008 R2 via GPO ?

Hej der: Jeg har en Windows Server 2008 (R2), der fungerer som DC) og en masse klienter, der kører XP (SP3). Jeg ønsker, via gruppepolitik at gøre enhver bruger, der logger på domænet fra en XP klient, til Local Administrator på XP maskinen. Er der nogen, der har en meget konkret guide til dette?

Jeg har tidligere gjort det med en 2003 Server (der druknede under skybruddet), hvor jeg med admin.pak installeret på en XP klient, kunne tilpasse et GPO på serveren, så det virkede. BONUS: Hér ligger dén guide så (XP - Server 2003): http://support.microsoft.com/kb/320065

MEN - hvordan gør man det i forhold til en 2008 Server?

:-? Christian
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
11. juli 2011 - 12:29 #1
Prøv lige at kigge på denne vejledning fra grouppolicy.biz
Det virker til at have en mulig løsning.
http://www.grouppolicy.biz/2010/01/how-to-use-group-policy-preferences-to-secure-local-administrator-groups/
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
14. juli 2011 - 12:55 #2
Hej Armbolt117

Fik du løst dit problem?
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
28. maj 2014 - 10:30 #3
Afmelder overvågning pga af spørgmålets alder og manglende aktivitet i emne.
Hvis der er spørgsmål til mit indlæg, så er du velkommen til at skrive direkte til mig.