Avatar billede carsten_mo Praktikant
12. juli 2011 - 09:27 Der er 9 kommentarer

Ekstern harddiske til ps3

Har købt en WD 1.5TB ekstern usb HHD som er formatteret til FAT32 og lagt mp3 filer i mappen musik, problemet er bare at min ps3 ikke kan se filerne?.

Håber at nogen kan hjælpe!.
Avatar billede Blueeyez Mester
12. juli 2011 - 10:14 #1
Her står hvordan :)

Create a folder system identical to that on the Playstation 3. All folder names must be in capital letters. In the root directory of your drive, create folders named "PICTURE", "MUSIC", and "VIDEO". If you do not create these folders, your media files will not display when selecting the USB drive on your PS3, although you can access them if you press the triangle button and select "display all". If you will also be storing backups, save game data or themes, create a folder called "PS3" with folders called "EXPORT", "SAVEDATA", and "THEME" inside it.
Avatar billede Blueeyez Mester
12. juli 2011 - 10:16 #2
Lige hurtigt, lav en mappe der hedder PS3 i den mappe laver du mapperne: PICTURE, MUSIC, VIDEO, EXPORT, SAVEDATA, THEME.

Hvis dette ikke virker, så undlad PS3 mappen, lang tid siden jeg har haft ps3 ^_^
Avatar billede carsten_mo Praktikant
12. juli 2011 - 17:51 #3
Nu har jeg prøvet løsnings forslagene uden held, ps3én er blind overfor min hdd. Kan hdd være for stor til ps3 (1,5 TB)?.
Avatar billede carsten_mo Praktikant
12. juli 2011 - 18:02 #4
desuden sker der ingenting når jeg trykke trekant, ellers virker min ps3 fint.
Avatar billede Blueeyez Mester
12. juli 2011 - 20:28 #5
Du kan prøve og resixe en partition på eksternen 30 GB understøtter FAT32 reelt, det kan være der problemet er, men jeg mindes da sagtens man burde kunne uanset hdd størrelsen, men prøv, kan være der problemet trykker ;) Har du den seneste version af firmware?
Avatar billede carsten_mo Praktikant
12. juli 2011 - 21:54 #6
fik med swissknife v3.22 lavet en max. 32 gb fat32, overførte alle mappe og så virker det på ps3. Er der en max for størrelsen på hdd til ps3, vil jo helst have alt under et tag.
Avatar billede Blueeyez Mester
13. juli 2011 - 08:25 #7
Altså jeg ved der er en max grænse, men jeg ved os at den max grænse er blevet ændret så man kan sagtens få en 1,5 TB hdd gjort til FAT32 men jeg ved ikke om det har noget med størrelsen at gøre, eller de programmer du bruger til det, prøv med easus partition manager (mindes jeg den hedder)

Du kan lave flere fat32 partitioner, men det vil jo være spild af harddisk da du hele tiden vil miste x antal gb ved og lave mange fat32 partitioner af den
Avatar billede carsten_mo Praktikant
13. juli 2011 - 11:48 #8
Hurra så virker det. Aasus partition manager klarede opgaven og ikke Ubuntu´s disk utility. Tak for hjælpen :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
13. juli 2011 - 13:38 #9
Så lidt ;)