Avatar billede reneh Nybegynder
12. juli 2011 - 11:22 Der er 4 kommentarer

Farve i Felt

Er der en der kan hjælpe.
Vi har en tips klub, hvor vi tipper hver uge,det sætter jeg ind i et regneark .Kan man lave det sådan at den der har flest rigtige bliver grøn nummer 2 bliver gul, og så den der har mindst bliver rød.
Prøver her og lave et eks. Håber i forstå.

    uge 1  uge 2
A1  12      5  antal rigtige
A2  12    17  Sum
A3    5      7
A4    5    12
Avatar billede supertekst Ekspert
12. juli 2011 - 11:50 #1
Kunne systematikken evt. vises lidt tydeligere?
Du er også velkommen til at sende regnearket direkte - @-adresse under min profil.
Avatar billede webweaver Praktikant
12. juli 2011 - 14:02 #2
Bør kunne laves med en betinget if i Excel.
Der er en knap til det i menuen et sted  ...

Jeg kan ikke vise dig det ud fra det du har postet i dit indlæg, da det ikke fremgår så tydeligt, hvordan det hænger sammen der synes jeg.
Avatar billede lokesa Juniormester
12. juli 2011 - 21:11 #3
Denne viser hvor mange rigtige der er i hver række.

Hvis vi siger du har de rigtige tal fra A2, A3, A4 osv.

så har du disse valgte tal:
person 1    C2, C3, C4 osv...
Person 2    D2, D3, D4
Person 3    E2, E3, E4

Så skriver du i Celle C1:
=TÆL.HVIS(B2:F2;B1)+TÆL.HVIS(B2:F2;C1)+TÆL.HVIS(B2:F2;D1)+TÆL.HVIS(B2:F2;E1)+TÆL.HVIS(B2:F2;F1)

denne formel kopiere du ned på alm. vis i forhold til hvor mange spillere i er. lav evt. noget grafisk, så det hele ser pænere ud, det hjælper altid på sådan noget her.
Avatar billede webweaver Praktikant
12. juli 2011 - 21:23 #4
Husk, at sætningen kun virker, hvis du har Excel på dansk. Hvis det er en engelsk udgave, skal sætningen også være på engelsk. HVIS udskiftes med IF og så videre ...