Avatar billede per-olof Nybegynder
12. juli 2011 - 11:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

OK mail ender i skraldespand

Vores bogholdere har et problem som jeg prøver løse.
Hver uge modtager han 2-3 mail fra en virksomhed med bilagt faktura i pdf format.
Efter check af mailheader konstaterer jeg at den er helt ren fra spampoints.
Jeg har opsat regler om at mail fra domænet og afsenderen skal afleveres i en bestemt mappe.
Afsenderens mailserver er helt OK.
På vores mailserver har jeg indlagt afsenderen på hvid liste (domain og afsendere).
Mailen hentes via POP3.
Nogen som har nogle ideer.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juli 2011 - 11:59 #1
Har i noget antispamprogram instaleret? (Spamfighter eller en del af jeres antivirusprogram?
Avatar billede per-olof Nybegynder
12. juli 2011 - 12:21 #2
Gratis versionen af Avast Antivirus.
Det mærkelige er at hvis jeg sender en mail med vedhæftet pdf fra en anden afsendere så går den igennem uden problem
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. juli 2011 - 17:19 #3
Jeg ville starte med at disable alle podtregler i outlook på bogholderens maskine, se om problemet fortsat eksisterer.
Hvis problemet forsvinder, så kan du begynde på en fejlfinding i eksistertende postregler.
/ptj_11
Avatar billede per-olof Nybegynder
13. juli 2011 - 17:47 #4
Jeg har opsat to regler om at mail fra domænet og afsenderen skal afleveres i en bestemt mappe.
Disse to regler er opsatte af mig for at forsøge få mailen ret.

Avast Gratis Antivirus har spøget nogen gang tidligere, så Realtids/E-postbeskyttelse har jeg stoppet.
Avatar billede per-olof Nybegynder
14. juli 2011 - 13:13 #5
ptj_11 smid et svar
Du tvang mig til at kigge igennem en gang til, og jeg ku konstatere at der var en postregel fra lie den afsenderen under blokerede afsendere.
Man bliver tit determineret af sin egen tangegang.
Avatar billede ptj_11 Forsker
17. juli 2011 - 22:51 #6
OK. Her er svaret
/ptj_11