Avatar billede Thedhc Nybegynder
25. juli 2011 - 14:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Luft omkring en knap

Hej folkens.

Jeg står og skal bruge lidt hjælp til noget action script.

Jeg har et Danmarks kort med en masse prikker(knapper) på, nogle af de prikker røre hinanden.

Vil gerne have at når man køre musen over en prik(knap) skal den skubbe de andre lidt til siden. og tilbage igen når man fjerner musen.

Sidste ting:
Når man køre musen over kommer der et tekstfelt frem, kan man ikke skrive noget i actionscript så den tekst altid vil ligge øverest ??
Avatar billede The_Buzz Novice
25. juli 2011 - 15:37 #1
URL?
Avatar billede Thedhc Nybegynder
25. juli 2011 - 17:45 #2
Avatar billede The_Buzz Novice
26. juli 2011 - 08:36 #3
Det er en flash fil, det blir du nødt til at lave i Adobe Flash - og det ved jeg desværre ikke hvordan man gør :/
Avatar billede Thedhc Nybegynder
26. juli 2011 - 09:08 #4
Er godt klar over det er en flash fil.
Da jeg har oprettet dette spørgsmål under "Flash" :)
Avatar billede The_Buzz Novice
27. juli 2011 - 08:26 #5
Whoups sorry - my bad... Jeg troede det var almindelig CSS (Skal lære at nærstudere forummet :)
Avatar billede ole_viller Mester
02. august 2011 - 11:01 #6
Hej Thedhc.
Du kan sagtens lave sådan at de nærmeste knapper "flytter sig", når man kører henover en knap. Hvis nabo-knapperne er movie-clips kan du ændre deres _x.movieclip og _y.movieclip - altså x- og y-koordinatorne.
Men jeg tror det bliver lidt rodet f.eks. nede omkring Middelfart.

Vedr. ligge øverst.
"Gjerrild Nordstrand" ligger "under" Bønnerup-knappen.
Hvis du samler alle tekst-movie-clips på et lag og alle knapperne på et andet og så sørger for, at tekst-laget ligger øverst, vil teksterne altid ligge "over" knapperne.

Hvis du har lyst, har jeg lavet noget, der minder lidt om dit:

http://www.dsal.dk/forskning.html

Hvor har du dit fine DK-kort fra ?

Venlig hilsen
Ole Viller
Randers
Avatar billede Thedhc Nybegynder
03. august 2011 - 23:43 #7
Hej ole_viller

Jeg takker for dit svar :) det bedste so far :D

kan du skrive et kort eks. på hvordan mit actionscript skulle se ud hvis jeg skulle skubbe nogle af knapperne ??

Alle mine knapper er lavet som buttons, så jeg kan vel ikke bare lige lave dem alle om til movieclip :S ??

Fandt mit kort via google :) fyha!