Avatar billede crz Nybegynder
25. juli 2011 - 16:22 Der er 3 kommentarer

PCI Express.. Ville dette gå an?

Hey,

Jeg fatter virkelig hat og får hovedpine af bundkort-/grafikkort-slots/PCI/PCI 2.0/64 bits/x16/32x etc.. Det er ganske enkelt. Et af mine spil kræver tilsyneladende et bedre grafikkort da det hakker og RAM og CPU ikke er noget problem. Har kigget på et GeForce GTX 550 Ti, som forhåbentlig skulle være en del bedre end mit GeForce 8400 GS? ;)

Okay, SIW giver mig disse slots:
1: PCI Express, 32x or x32
2: PCI Express, 64 bits <- Dette bliver i øjeblikket brugt af mit nuværende kort.
3: PCI Express, 1x or x1

Kortet jeg har kigget på er (kræver?) et PCI Express x16.. ville det gå an? Kan også få nogle andre udgaver, feks. et PCI Express 2.0 x16, jeg behøver ikke at få forskellen forklaret, men mere om det kan betale sig/lade sig gøre at vælge dét frem fra det andet?

Mange tak!

- Steffen
Avatar billede Blueeyez Mester
25. juli 2011 - 17:37 #1
Hvilket bundkort har du?
Avatar billede crz Nybegynder
25. juli 2011 - 17:48 #2
Manufacturer    ASUSTeK Computer INC.
Model    P5KPL-AM SE
Version    X.0x
Serial Number    MS1C92BJD000202
Bridge
North Bridge    Intel P35/G33/G31 Revision 10
South Bridge    Intel 82801GB (ICH7/R) Revision A1
CPU
Name    Intel(R) Pentium(R) Dual CPU E2200 @ 2.20GHz
Cpu Socket    Socket 775 LGA
Max CPU Speed    3800 MHz
Memory
Maximum Capacity    4096 MBytes
Maximum Memory Module Size    [unknown]
Memory Slots    2
Memory Type    DDR2
System Slots
ISA    0
PCI    3
AGP    0
VL-BUS    0
EISA    0
PCMCIA    0
ExpressCard    0
MCA    0
Avatar billede Blueeyez Mester
25. juli 2011 - 17:57 #3
Eneste jeg skulle have var modem nr (: Men tak for al det andet os da;) Men af hvad jeg har opfattet af andre, så vil problemet blive dit bundkort, jeg har ikke lige kunnet finde ud af om det er 2.0 eller 1.1 pci-e x16 du har, men ud fra hvad jeg kan læse så kan du ikke forvente 100% ydelse af graffikkortet da det benytter 2.0, men det kan godt sættes i og benyttes.